Gegužės 14 d. žiniasklaida paskelbė, kad pokalbių ir susirašinėjimo programėlė „WhatsApp“ patyrė kibernetinių nusikaltėlių ataką, rašoma „Kaspersky Lab“ pranešime spaudai.
„Viešai prieinama informacija skelbia, kad programišiai „WhatsApp“ programoje savavališkai įdiegė kenkėjišką kodą, taip siekdami prieigos prie telefono kameros, mikrofono, žinučių, elektroninių laiškų ir kitų įrenginio atmintyje saugomų duomenų. Naujausia informacija rodo, kad užpuolikai naudojo keletą saugumo spragų, įskaitant ir „iOS“ nulinės dienos pažeidžiamumą. Pati ataka buvo daugiapakopė bei leidžianti užpuolikui įsitvirtinti įrenginyje įdiegiant šnipinėjimo programą. Atsižvelgiant į tai, kad šios spragos buvo aptiktos tiek „Android“, tiek „iOS“ įrenginiuose – situacija yra labai pavojinga. Mes raginame visus vartotojus atidžiai stebėti ir įdiegti naujai išleistus programinės įrangos atnaujinimus, kurie blokuoja kenkėjiškų atakų metu išnaudojamas spragas“, – sakė Victor Chebyshev, „Kaspersky Lab“ kibernetinio saugumo ekspertas.
„Kaspersky Lab“ ekspertai pataria, ką galite padaryti, kad apsaugotumėte savo įrenginį ir kaip sužinoti, ar esate užsikrėtę:
- Turite patikrinti, ar jūsų „WhatsApp“ programėlė yra atnaujinta. Saugumo spraga pažeidžia šias programėlės versijas.
- Turite įdiegti mobiliajam įrenginiui skirtą saugumo sprendimą, kad patikrintumėte ar jūsų įrenginys yra saugus. Jei jūsų prietaise yra kenkėjiškų programų, antivirusinis sprendimas jus apie tai informuos.
Kartais gali nutikti ir taip, kad iš jūsų įrenginio antivirusinė programa negalės pašalinti kenkėjiškų failų. Tokiais atvejais turite atlikti įrenginio gamyklinių nustatymų atkūrimą. Iškart po to turėsite iš naujo įdiegti antivirusinį sprendimą, kad patikrintumėte, ar gamyklinių nustatymų atkūrimas pašalino visus kenkėjiškų programų pėdsakus.