Pietų Korėjos įmonė „Samsung“ kai kurioms žiniasklaidos priemonėms išsiuntė išbandymui skirtus naujausius ir prabangiausius savo telefonus – sulankstomus „Samsung Fold“. Ir jau po dienos žurnalistai turėjo apie ką rašyti: telefonai tučtuojau pradėjo lūžinėti.
Štai „The Verge“ žurnalistai skundžiasi, kad jiems atsiųstame įrenginyje, lenkimo linijoje susidarė kažkoks kietas, aštrus gumbelis, kuris pažeidė ekrano OLED matricą, o dėl pažeidimo atsirado dvi aiškios gedimą parodančios linijos.
CNBC.com Technologijų apžvalgininkas Steve'as Kovachas per „Twitter“ išplatino vaizdo įrašą, kuriame matoma, kaip mirga sugedęs įrenginio ekranas, o vidinė ekrano lenkimo linija, kuri turėtų rodyti vaizdą, yra juoda.
„Bloomberg“ žurnalistas Markas Gurmanas taip pat sulaužė savo bandomąjį įrenginį: telefonai apžvalgininkus pasiekė su lengvai nulupama ekrano apsaugine plėvele, kuri teoriškai neturėtų būti nulupama, tačiau praktiškai atrodė taip, kad ją nuimti reikėtų, tad žurnalistas taip ir padarė. Nežinia, ar dėl to, bet naudojimosi rezultatas jau po dienos buvo liūdnas.
Technologijų apžvalgininkas Marquesas Brownlee taip pat buvo priverstas kreiptis į „Samsung“ dėl įrenginio pakeitimo: jo „Samsung Galaxy Fold“ plėvelė pradėjo savaime atsilupinėti ties ekrano lenkimo linija.
„Twitter“ pranešimas
Žurnalistų skundus įvertinę „Samsung“ atstovai išplatino oficialų komentarą dėl ekranų gedimų.
Įmonė savo pranešime teigia, kad ketina „kruopščiai patikrinti kiekvieną apžvalgai siųstą sugedusį įrenginį“. Ir nurodė, kad ekrano apsauginės plėvelės pašalinimas yra veiksmas, kurio jokiu būdu negalima atlikinėti, nes apsauginė plėvelė yra klijuojama tiesiai ant paties ekrano, ant vaizdą generuojančio sluoksnio.
Štai pilnas įmonės komentaras:
„Žiniasklaidai išbandymo tikslais buvo pateiktas ribotas kiekis ankstyvo leidimo „Galaxy Fold“ telefonų. Gavome kelis skundus dėl pagrindinio bandomųjų įrenginių ekrano. Kruopščiai patikrinsime kiekvieną apžvalgai siųstą sugedusį įrenginį, kad nustatytume gedimo priežastį“.
„Be to, keletas apžvalgininkų nurodė, kad pašalino viršutinį ekrano sluoksnį, tokiu būdu pažeisdami ekraną. Pagrindinis „Galaxy Fold“ ekranas yra su viršutiniu apsauginiu sluoksniu, kuris yra ekrano struktūros dalis, skirta apsaugoti ekraną nuo atsitiktinių įbrėžimų. Šio apsauginio sluoksnio pašalinimas ar papildomų lipnių medžiagų klijavimas ant pagrindinio ekrano gali sukelti pažeidimus. Užtikrinsime, kad ši informacija būtų aiškiai pateikiama vartotojams“.
Nors papildoma informacija, kaip elgtis su ekrano apsaugine plėvele, yra naudinga ir žurnalistams, ir paprastiems vartotojams, kurie šiuos telefonus įsigis ateityje, aiškaus atsakymo, dėl ko genda telefonai, nebuvimas kelia nerimą.
Prieš išsiųsdami telefonus apžvalgininkams „Samsung“ atstovai tvirtino, kad atliko kruopščius „Galaxy Fold“ ekranų bandymus ir žadėjo, kad šie ekranai gali atlaikyti daugiau nei 200 tūkst. sulenkimų ir atlenkimų. Tačiau panašu, kad bandymų rezultatai sunkiai siejasi su naudojimo realiomis sąlygomis patirtimi.
Taip, kai kurių gedimų galbūt ir buvo įmanoma išvengti – apsauginės plėvelės tikrai nereikėjo lupti, nes nors ji atrodo taip, lyg atliktų tik apsauginį vaidmenį, iš tiesų tai yra gyvybiškai svarbi struktūrinė ekrano dalis. Tačiau apžvalgininkams skirtų įrenginių nelydėjo aiškios instrukcijos šių plėvelių nelupti, todėl „bandymo“ rezultatas buvo dėsningas. Kita vertus, žurnalistai dalinasi ir pasakojimais apie sugedusius įrenginius, kurių plėvelė nebuvo nulupta.
Nors pirmąsias „Galaxy Fold“ bandymų dienas galima vadinti rimta „Samsung“ nesėkme, pastaraisiais metais įmonė yra turėjusi ir rimtesnių bėdų: 2016 metais teko visiškai atšaukti „Galaxy Note 7“ įrenginių gamybą, kai kurių šios serijos telefonų akumuliatoriai buvo linkę savaime užsidegti ir sprogti – iki šios dienos komercinės avialinijos draudžia šių įrenginių įsinešimą į lėktuvus.
O nuo „Galaxy Fold“ sėkmės priklauso daug kas. „Samsung“ bando užkariauti pasaulinę rinką su pirmuoju plačiai pardavinėjamu telefonu, kurio pagrindinis ekranas yra perlenkiamas. O toks suklupimas dar iki oficialios prekybos pradžios gali palikti sunkiai išvalomą reputacijos dėmę – ir ne tik ant „Samsung“, o ant visos sulankstomų išmaniųjų telefonų produktų klasės.
Šiuo metu dar nėra žinoma, kokiu būdu „Samsung“ spręs kilusius sunkumus – ir ar apskritai juos spręs prieš oficialią prekybos pradžią, kurios data – balandžio 26 d. – keičiama nebus.