Per šiuos metus skaitmeninio identifikacijos sprendimo „Smart-ID“ naudotojų Lietuvoje padaugėjo tris kartus – dabar juo naudojasi daugiau kaip 600 tūkst. šalies gyventojų. Baltijos šalyse Estijos IT bendrovės „SK ID Solutions“ sukurtu įrankiu iš viso naudojasi 1,5 mln. žmonių. Dabar jau 4-ių didžiausių Lietuvos bankų klientai gali naudotis „Smart-ID“: „Luminor“ ir Šiaulių bankas šį identifikacijos sprendimą įdiegė per pastarąjį mėnesį.
Š. m. pradžioje Lietuvoje buvo 200 tūkst. „Smart-ID“ vartotojų, šiandien jų skaičius patrigubėjęs ir viršija 600 tūkst. Tai reiškia, kad kas penktas Lietuvos gyventojas yra aktyvus „Smart-ID“ vartotojas, o „Smart-ID“ yra sparčiausiai vartotojų skaičių auginantis ir patogiausias identifikacijos sprendimas. Latvijoje yra beveik 550 tūkst. vartotojų, Estijoje – apie 370 tūkst.
„2018 m. Lietuvoje mums buvo sėkmingi: gruodį baigėme integraciją Šiaulių banke, lapkritį – „Luminor“ banke ir šiandien jau keturi didžiausi bankai Lietuvoje pasitiki „Smart-ID“ sprendimu. Be to, praėjusį pavasarį Lietuvoje pradėjome teikti mobiliojo parašo paslaugą. Taigi, mūsų identifikacijos sprendimais iš viso naudojasi 800 tūkst. Lietuvos vartotojų“, – sako Liisa Lukin, „SK ID Solutions“ verslo plėtros vadovė.
„Pasirinkome „Smart-ID“ sprendimą, nes jis atitinka šiuolaikinių vartotojų poreikius naujos kartos bankininkystei – integruodami bankus Baltijos šalyse mes intensyviai link jos ir artėjame. Matome, kad sprendimas mūsų klientams patinka, jis yra intuityvus ir paprastai naudojamas. Nors „Smart-ID“ įdiegėme tik prieš mėnesį, sprendimu besinaudojančių „Luminor“ klientų skaičius sparčiai auga“, – teigia Evaldas Ruzgys, „Luminor“ skaitmeninių kanalų departamento vadovas.
„Programėlės dėka tiek prisijungimas prie banko, tiek atliekamos operacijos užima mažiau laiko. Su „Smart-ID“ klientams nebereikia prisiminti sudėtingų slaptažodžių, nešiotis kodų kortelės ar generatoriaus – su programėle viskas tampa greičiau ir šiuolaikiškiau. Vienu raktu klientas valdo kelias funkcijas. Galėčiau išskirti kelis didžiulius „Smart-ID“ privalumus – patogumą ir saugumą“, – sako Šiaulių banko administracijos vadovas Vytautas Sinius.
„SK ID Solutions“ identifikacijos sprendimą „Smart-ID“ Baltijos šalyse pristatė 2017 m. pradžioje. Lietuvoje pirmieji juo galėjo pasinaudoti SEB banko ir „Swedbank“ klientai. Sprendimas gali būti naudojamas prisijungti prie finansų, švietimo, telekomunikacijų, energetikos ir prekybos sektorių tiekiamų e-paslaugų. Š. m. lapkritį „Smart-ID“ pasiekė aukščiausią saugumo lygį ir tapo kvalifikuotu elektroniniu parašu (angl. Qualified Electronic Signature, QES), prilygstančiu ranka rašytam parašui ir pripažįstamu visoje Europos Sąjungoje. „Smart-ID“ elektroninis parašas galutiniam vartotojui yra nemokamas ir neribotas.