Nepatikėsite, kokių nuotykių patiria apdrausti telefonai! Telefonas sugedo, nes jį pervažiavo šarvuotis. Sušlapusį telefoną išdžiovinus mikrobangų krosnelėje jis nebeįsijungė. Tai – tik keli pavyzdžiai, kokius neįtikėtinus paaiškinimus pateikia išmaniuosius telefonus apdraudę ir juos taisyti ar keisti atnešę žmonės.
„Telia“ įrenginių draudimo partnerio „Willis Tower Watson“ duomenimis, dažniausiai telefonai jų turėtojams krenta iš rankų – dėl šios priežasties patirti dūžiai ir gedimai sudaro didžiausią dalį visų kreipimųsi. Kiek rečiau, bet vis dažniau telefonai skęsta – voniose, baseinuose, ežeruose ir upėse, net balose. Švedijoje įsikūrusios „Willis Tower Watson“ vyresniojo klientų vadovo Patricko Rönnqvisto teigimu, absoliuti dauguma – 94 proc. – visų užklausų dėl apdraustų, bet dėl vienų ar kitų priežasčių sugedusių, pamestų ar pavogtų telefonų yra patenkinamos.
„Galime drąsiai sakyti, kad telefonus apsidraudę klientai beveik visada yra teisūs, kad ir kokie keisti ar sunkiai suvokiami būtų jų paaiškinimai apie įvykusius incidentus. O jų pasitaiko ir labai originalių, pavyzdžiui, žmogaus telefonas įkrito į vandenį – tokiu atveju patariama jį išdžiovinti, kelioms valandoms palikus sausoje vietoje, jei įmanoma, nuėmus dangtelį ir kitas lengvai nusiimančias detales, tačiau šis klientas norėjo greitesnio efekto, todėl telefoną sugalvojo „pašildyti“ mikrobangų krosnelėje“, – pasakoja „Willis Tower Watson“ vyresnysis klientų vadovas Patrickas Rönnqvistas.
Šis draudimo administratorius – anaiptol neišskirtinis, su keistenybėmis susiduria dauguma draudikų. Pasaulį yra apskrieję įvairiausios istorijos, kaip žmonės neteko ar sugadino savo telefonus. Pavyzdžiui, viena moteris iš Notingamo (Jungtinė Karalystė) sugebėjo „įkepti“ savo telefoną į dukros gimtadienio tortą. Telefonai ne tik sugenda neįprastais būdais – jų praradimo ar vagysčių atvejai gali būti ne ką mažiau įdomūs. Išmaniuosius iš jų savininkų nugvelbia beždžionės zoologijos soduose ar vaikštant pajūriu iš rankų ištraukia praskrendanti žuvėdra.
„Telefono draudimas, ypač išmaniųjų kainoms augant, populiarėja ne tik visame pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Dabar mūsų klientai, pirkdami naują įrenginį salone, šia paslauga gali naudotis nemokamai tris mėnesius, o pasinaudoję specialiais pasiūlymais internete – iki vienerių metų. Pastebime, kad pasibaigus nemokamam draudimui keturi iš penkių klientų ir toliau naudojasi mokama draudimo paslauga. Palyginti su kaimyninėmis šalimis, tai išties geras rodiklis. Vadinasi, galime daryti prielaidą, kad lietuviai savo išmaniuosius linkę saugoti labiau“, – sako „Telia“ įrenginių draudimo vadovas Andrius Sungaila.
Pasak jo, užklausų dėl apdrausto įrenginio remonto skaičius visus metus išlieka panašus, tik gerokai padaugėja vasarą, per atostogas. Tai siejama su tuo, kad ilsėdamiesi savo telefonais žmonės naudojasi aktyviau ir įvairesnėse vietose.