Bendrasis pagalbos centras (BPC) prie Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento ir mobiliojo ryšio operatoriai UAB „Bitė Lietuva“, UAB „Omnitel“ ir UAB „TELE2“ pasirašė bendrą susitarimą dėl bendradarbiavimo sudarant technines galimybes nustatyti mobiliojo ryšio vartotojų vietą, kai jie skambina bendruoju pagalbos telefono numeriu 112.
Šio susitarimo tikslas – bendromis šalių pastangomis siekti, kad mobiliojo ryšio tinkluose būtų kuo greičiau įdiegti techniniai vietos nustatymo duomenų teikimo kartu su pagalbos skambučiais sprendimai (angl. Enhanced 112 arba E112), leisiantys užtikrinti greitesnį ir tikslesnį reagavimą į pranešimus apie nelaimes.
E 112 skambinančiojo vietos nustatymo funkcija leis BPC operatoriui jau atsakymo į pagalbos skambutį metu matyti mobiliojo ryšio vartotojo vietą skaitmeniniame žemėlapyje, todėl jis operatyviau organizuos reikalingos skubios pagalbos suteikimą į nelaimę patekusiems asmenims, o pagalbos tarnybos greičiau atvyks į nelaimės vietą ir suteiks skubią pagalbą. Ši funkcija ypač svarbi tada, kai asmuo patenka į pavojingą situaciją jam nepažįstamoje vietovėje ir negali pasakyti, kur jis tiksliai yra. Tokiu atveju kiekviena sugaišta sekundė aiškinantis asmens buvimo vietą, o vėliau jos ieškant, gali lemti sunkias pasekmes. Tuo tarpu E 112 sprendimai leis išvengti laiko gaišimo ir reaguoti nedelsiant, į nelaimės vietą nukreipti arčiausiai esančias pagalbos tarnybų pajėgas.
„Džiugu, kad visi trys mobiliojo ryšio operatoriai palaikė iniciatyvą bendradarbiauti E 112 srityje ir pritarė, kad skambinančiojo mobiliojo ryšio vartotojo vietos nustatymo galimybių įdiegimas yra ypač svarbus uždavinys,“ – sakė Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius. Pasak jo, susitarimas taps pagrindu įdiegiant kokybiškas E 112 paslaugas Lietuvoje, kuriant konkrečius technologinius sprendimus, nustatant tam reikalingų investicijų poreikį, vystant ir diegiant tikslesnes vietos nustatymo technologijas.
Susitarimas taip pat sudarys sąlygas įgyvendinti Universaliųjų paslaugų direktyvos 2002/22/EB 26 straipsnio 3 dalies nuostatą, įpareigojančią ES valstybes nares užtikrinti, kad įmonės, eksploatuojančios viešuosius telefono ryšio tinklus, pasirūpintų, kad informacija apie tai, iš kur skambinama bendruoju pagalbos telefono numeriu 112, būtų kuo labiau prieinama pagalbos tarnyboms.
Europos Komisija nuolat kontroliuoja E 112 reikalavimų įgyvendinimo būklę Europos Sąjungos valstybėse narėse ir inicijuoja bei skatina kitų sistemų, pagristų E 112 veikimu (pvz., Europos automobilių neatidėliotinos pagalbos iškvietimo sistemos, angl. eCall), diegimą Europos Sąjungoje.