lygiai prieš pusę metų, birželio 15 dieną, Europos Sąjungos (ES) ir Europos Ekonominės Erdvės (EEE) šalyse įsigaliojo naujos tarptinklinio ryšio taisyklės, kurios keliaujantiems žmonėms suteikė dar daugiau laisvės. Pirmojo pusmečio „Telia“ duomenys patvirtina – lietuviai jau atprato keliaudami skaičiuoti gigabaitus ir minutes. Tačiau tai dar ne pabaiga – nuo sausio keliautojų su „Telia“ laukia dar viena maloni staigmena.
330 terabaitų – tiek mobiliųjų duomenų nuo birželio iki gruodžio vidurio kitose Europos šalyse persiuntė „Telia“ klientai. Atmetus Skandinavijos ir Baltijos valstybes, kuriose „Telia“ klientai jau antri metai mobiliuoju ryšiu naudojasi kaip namuose, duomenų vartojimas ES ir EEE šalyse pastarąjį pusmetį augo įspūdingu tempu. Lyginant su tuo pačiu periodu praėjusiais metais, jis padidėjo daugiau nei devynis kartus.
Didelę įtaką augančiam vartojimui turėjo „Telia“ pasiūlyti nauji mokėjimo planai, leidžiantys dalį gigabaitų panaudoti visose ES ir EEE šalyse be papildomų mokesčių. Tačiau keliautojams „Telia“ turi gerą žinią: nuo sausio 1 dienos populiariausiems mobiliojo ryšio planams suteikiamas neapmokestinamas duomenų kiekis ES ir EEE šalyse didės 10–33 proc. Pavyzdžiui, planą „Premium L“ užsisakę klientai vietoje esamų 1,5 GB nuo ateinančių metų ES ir EEE šalyse galės išnaršyti 2 GB duomenų, o su planu „Premium XL“ jiems bus suteikta nebe 2,5 GB, bet 3,1 GB duomenų užsienyje.
„Lietuviai jau nebevaržo savęs išvykę. Turime klientų, kurie per mėnesį keliaudami užsienyje išnaršo daugiau nei 50 GB – tokio kiekio duomenų daugelis neišnaudoja net namuose. Ir galime drąsiai sakyti, kad tai dar ne pabaiga. Praėjusių metų pradžioje, kuomet savo klientams suteikėme galimybę Šiaurės ir Baltijos šalyse naudotis mobiliuoju ryšiu taip pat, kaip Lietuvoje, stebėjome ne mažiau įspūdingą augimą - po metų jis siekė apie 30 kartų, o šiuo metu mūsų klientai Šiaurės ir Baltijos šalyse persiunčia apie 60 kartų daugiau duomenų nei prieš paslaugos pristatymą“, – sako „Telia“ komercijos ir produktų vadovas Robertas Žudys.
Jo teigimu, daugiau naršo ne tik po kitas šalis keliaujantys lietuviai, bet ir į mūsų šalį atvykstantys turistai bei verslininkai. Jų suvartojamų duomenų kiekis vasarą buvo išaugęs daugiau nei dešimt kartų, tiesa, orams atvėsus ir turistų srautui sumažėjus, augimas sulėtėjo.
Keliaujantys lietuviai aktyviau ir naršo, ir skambina. ES šalyse prakalbėtų minučių skaičius šį pusmetį, lyginant su tuo pačiu periodu pernai, išaugo maždaug dvigubai.
Kukliausiai, keliais procentais, padidėjo gaunamų ir išsiunčiamų SMS žinučių skaičius. Tačiau tokia tendencija yra natūrali: 25-metį neseniai paminėjusi SMS technologija praranda populiarumą tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. Ją keičia nauji, modernesni ir patogesni susirašinėjimo būdai, pavyzdžiui, mobilųjį internetą naudojančios programėlės, leidžiančios siųsti ir gauti ne tik tekstines žinutes, bet ir animacijas, nuotraukas ar vaizdo įrašus.
R. Žudys pastebi, kad lietuvių įpročiams didelę įtaką turi tai, į kurią šalį ir kokiu tikslu jie išvyksta. „Telia“ duomenimis, aktyviausiai lietuviai naršo išvykę į Švediją, Vokietiją, Norvegiją, Lenkiją ir Prancūziją, o pagal balso skambučių ir SMS kiekį pirmauja kitos šalys – Latvija ir Jungtinė Karalystė. Šiose dviejose šalyse per pastarąjį pusmetį įvykusių „Telia“ klientų pokalbių trukmė viršijo 20 metų o jose išsiųstų ir gautų SMS užtektų parašyti maždaug 5 tūkst. knygų, kurias sudarytų 250 puslapių.
Kiti populiarūs lietuvių maršrutai Europoje – Italija, Ispanija, Danija, Airija, Olandija, Belgija, Portugalija, Graikija.
Vasarą „Telia“ nurėžė tarptinklinio ryšio kainas ir dar daugiau nei 70-yje pasaulio valstybių. Šis pokytis taip pat lėmė keliskart išaugusį vartojimą.
„Pakeitus tarptinklinio ryšio kainodarą pasaulyje, įvyko tikra vartojimo rokiruotė. Nuo kelių iki keliolikos kartų išaugo duomenų suvartojimas Ukrainoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Šveicarijoje, Australijoje. Šiose šalyse taip pat padaugėjo skambučių ir SMS kiekiai. Aktyvesni tapo ir Kinijoje viešintys mūsų klientai, ši šalis pagal minučių kiekį pirmą kartą pateko į TOP dešimtuką“, – teigia R. Žudys.
„Telia“ Lietuvoje aptarnauja daugiau kaip 1,3 mln. išankstinio ir reguliaraus mokėjimo mobiliojo ryšio paslaugų vartotojų.