Greitis, efektyvumas, patogumas ir mažesnės sąnaudos – tokią naudą įmonėms suteikia naujoji „Telia“ ir „iSign“ el. dokumentų pasirašymo paslauga. Visus elektroninius ir mobiliuosius parašus priimančią paslaugą „Telia“ pirmoji Lietuvoje pasiūlė ne tik savo, bet ir kitų operatorių klientams.
„Telia“ ir „iSign“ vertinimu, 300 dokumentų per mėnesį pasirašanti įmonė, naudodamasi elektroninio el. dokumentų pasirašymo paslauga, gali sutaupyti daugiau nei tūkstantį eurų per mėnesį.
„Įvertinus darbuotojų sugaištą laiką ruošiant dokumentus, jų spausdinimą, siuntimą ir kelionių išlaidas, susidaro išties solidi suma. Dažnai verslininkai tokius dalykus nurašo į sąnaudas, bet nesusimąsto, kad dirbti galima produktyviau. Esame naujos kartos telekomunikacijų bendrovė, todėl siekiame keisti taisykles ir nusistovėjusį požiūrį. O gaudami visas paslaugas iš vienų „Telia“ rankų verslo klientai gali būti užtikrinti aukšta kokybe ir saugumu“, – sako Mindaugas Ubartas, „Telia“ verslo klientų vadovas.
Naujoji paslauga skirta tiek esamų, tiek naujų „Telia“ klientų produktyviam darbui su elektroniniais dokumentais. Ją taip pat gali užsisakyti kitų operatorių klientai. Per „Telia“ užsisakoma paslauga suteikia neribotą pasirašytų dokumentų kiekį ir net 10 GB vietos jiems „debesyje“, kuris pasiekiamas iš bet kurios vietos, kur veikia interneto ryšys. Vienam vartotojui paslauga kainuoja 15 eurų per mėnesį.
Su „iSign verslui“ „Telia“ įmonėms suteikia prisijungimą prie centralizuotos dokumentų pasirašymo paskyros, joje jie gali lengvai ir saugiai dalintis dokumentais su savo kolegomis, verslo partneriais ir klientais bei užtikrinti, kad visa jų informacija niekada nepakliūtų į netinkamas rankas.
Elektroninis dokumentų pasirašymas leidžia padidinti verslo procesų efektyvumą, nes negaištamas darbuotojų laikas, nėra būtinybės dokumentus spausdinti, jie pasirašomi greičiau, be to, išvengiama žmogiškųjų klaidų.
„Telia“ paslaugą įsigiję vartotojai gali ne tik patys pasirašyti dokumentus, bet ir leisti juos pasirašyti savo verslo partneriams. Be to, sistema suteikia galimybę patikrinti dokumentuose esančių el. parašų galiojimą. Klientai taip pat informuojami kaskart, kai prašoma jų parašo arba dokumentą pasirašo visi turintys tai padaryti asmenys.
Gintas Balčiūnas, „iSign“ verslo plėtros vadovas, teigia, kad per trejus veiklos metus rinkos situacija gerokai pasikeitė, o vartotojų poreikiai nuolat auga.
„Kasmet vis daugiau žmonių, įmonių ir įstaigų atranda el. parašo privalumus – tokią tendenciją rodo ne tik sparčiai didėjantis išduodamų kvalifikuotų sertifikatų el. parašams skaičius, bet ir augantys pasirašomų dokumentų kiekiai mūsų portale. Galimybę dokumentus pasirašyti elektroniniu būdu ypač vertina finansų, nekilnojamojo turto, transporto sektoriuose veikiančios įmonės, kuriose itin daug popierių pasirašoma įprastiniu būdu. Paslaugos aktualumą patvirtina ir skaičiai – šiandien per mūsų portalą vartotojai yra pasirašę daugiau nei 1 milijoną dokumentų“, – sako G. Balčiūnas.
„Telia“ verslo klientai galės pasirašyti tiek tarptautinius dokumentų formatus (PDF ir ASiC), tiek Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje patvirtintus formatus (ADoc, EDoc, BDoc). Dokumentus galima pasirašyti mobiliuoju parašu, asmens tapatybės kortele, kriptografine USB laikmena ir „Smart-ID“ programėle.