Lietuvos moksleiviai kartu su specialistais 4 mėnesius kūrė savo IT projektus „Barclays“ operacijų centro Lietuvoje antrąkart rengiamoje „Technologijų akademijoje“. Panevėžio moksleivių komanda pripažinimo sulaukė Akademijai dar nesibaigus – jų kuriamos programėlės projekto metu jau laukė Panevėžio miesto savivaldybė.
„Nuolat stengiamės paskatinti mokyklas baigiančius moksleivius rinktis rytojaus profesijas. Teorija paremti raginimai nebūtinai lemia jų susidomėjimą, tad norėjome sudaryti sąlygas per trumpą laiką savo rankomis įgyvendinti projektus. Tai yra, ne vien pristatyti idėjas ir koncepcijas, bet sukurti apčiuopiamus rezultatus, kurie potencialiai galėtų išsivystyti į realius produktus. Viena moksleivių komanda jau sulaukė didžiulės sėkmės – Panevėžio miesto savivaldybė tuoj pradės naudotis jų sukurta miesto programėle“, – pasakoja „Technologijų akademiją“ organizuojančio „Barclays“ operacijų centro Lietuvoje atstovė Renata Domeikaitė.
Panevėžio J. Balčikonio gimnazijos moksleivių sukurta ir „Google Play“ parduotuvėje netrukus atsirasianti programėlė „Aleksandro kiemas“ kiekvienam panevėžiečiui leis prisidėti kuriant gražesnį miestą ir pranešti savivaldybės darbuotojams apie spręstinas miesto problemas – sulūžusius suolelius ar neveikiančius šviesoforus. Projekto metu moksleiviai konsultavosi ir su panašios Vilniui skirtos programėlės kūrėjais. Ji turėtų būti aktuali ir miesto svečiams – čia bus galima rasti lankytinas, maitinimo ir apgyvendinimo vietas ir sužinoti apie mieste vykstančius renginius.
Programėlę sukūrę moksleiviai neslepia ambicijų jos koncepciją pasiūlyti ir kitiems miestams. „Savivaldybės administracija jau turi prisijungimus prie „Aleksandro kiemo“ tam, kad jų darbuotojai galėtų reaguoti į miestiečių ir svečių siunčiamas žinutes. Programėlę pavadinome Panevėžio įkūrėjo vardu, tačiau manome, kad tokios programėlės galėtų būtų aktualios ir kitiems miestams“, – pasakoja J. Balčikonio gimnazistas Simonas Petkevičius.
Kiti šių metų „Technologijų akademijos“ dalyviai – 10–12 klasių moksleiviai iš įvairių Lietuvos miestų – plėtojo keliautojams ir maisto mylėtojams skirtas programėles, sukūrė žaidimą Lietuvos Respublikos Konstitucijos mokymuisi, pasitelkdami technologijas sprendė Šiaulių ir Telšių jaunimo užimtumo problemas, siūlė kibernetinio saugumo sprendimus. Viena iš komandų savo rankomis sukūrė droną, valdomą pačių moksleivių suprogramuota internetine prieiga.
„Po 16 savaičių bendro darbo moksleiviai užmezgė glaudų ryšį su savo mokytojais, tad nutarusios projektus tęsti komandos ir toliau neformaliai konsultuojasi. Akademijos metu jie įgijo ne tik techninių, bet ir projektų valdymo ir rinkodaros žinių bei įgūdžių. Juk genialios idėjos nepakanka – reikia mokėti ją pristatyti. Akademijos nauda – abipusė, nes ir mes galime visuomeniniais tikslais panaudoti savo žinias ir įgūdžius bei kaskart džiaugiamės atrasdami talentus ir padėdami jiems augti“, – sako R. Domeikaitė.
Tai – jau antrasis „Technologijų akademijos“ sezonas, kuriame ypatingas dėmesys buvo skirtas Lietuvos regionams. Pirmosios akademijos metu sukurta Kėdainių Šviesiajai gimnazijai skirta programėlė tebėra plačiai naudojama gimnazijos mokytojų ir moksleivių, o KTU rengiamuose mokyklų apdovanojimuose pelnė Metų projektų titulą.