Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) patvirtino Abonentų ir (ar) naudotojų galimybės naudotis pagalbos iškvietimo paslaugas teikiančių institucijų paslaugomis tvarkos pakeitimą. Šiame teisės akte elektroninių ryšių tinklų teikėjai įpareigojami atlikti pakeitimus, kurie ateityje leis perduoti transporto priemonėje įrengtos pagalbos iškviestos sistemos „eCall“ skambučius.
„RRT, vykdydama daugiašalio tarpinstitucinio memorandumo dėl „eCall“ funkcionalumo diegimo viešuosiuose judriojo ryšio tinkluose nuostatas, siekia, kad šios sistemos diegimas mūsų šalyje vyktų sklandžiai ir atitiktų visus tarptautinius saugumo standartus“, ‒ sako RRT direktoriaus pavaduotojas Giedrius Pūras. Šiuo teisės aktu norime užtikrinti, kad nuo 2017 m. spalio 1 d. transporto priemonėse įrengta „eCall“ sistema suteiktų galimybę bet kurioje Lietuvos Respublikos teritorijos vietoje atsitikus eismo įvykiui, automatiškai arba rankiniu būdu išsikviesti pagalbą bendruoju pagalbos telefono numeriu 112“, ‒ pabrėžė G.Pūras.
RRT primena, kad „eCall“ sistema diegiama įgyvendinant 2010 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2010/40/ES dėl kelių transporto ir jo sąsajų su kitų rūšių transportu srities intelektinių transporto sistemų diegimo sistemos, Europos Parlamento ir Tarybos 2014 m. gegužės 15 d. sprendimą Nr. 585/2014/ES dėl sąveikios visos ES pagalbos iškvietos paslaugos „eCall“ diegimo.
2015 m. birželio 30 d. RRT pasirašytas daugiašalis memorandumas dėl „eCall“ funkcionalumo diegimo viešuosiuose judriojo ryšio tinkluose. Memorandumą pasirašė Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Bendrasis pagalbos centras, UAB „Omnitel“, UAB „Tele2“, UAB „Bitė Lietuva“.
Daugiašalio „eCall“ memorandumo tikslas – užtikrinti visoje Europos Sąjungoje veiksiančios pagalbos iškvietos paslaugos, t. y. transporto priemonėje įrengtos pagalbos iškvietos sistemos „eCall“, įdiegimą ir jos darnų veikimą visoje Europoje.