Baterijos – viena silpniausių šiuolaikinių išmaniųjų telefonų vietų. Varle.lt mobiliųjų įrenginių specialistų teigimu, net ir pigiausių telefonų kameros jau gali užfiksuoti kokybiškus vaizdus praktiškai bet kokiomis sąlygomis, jų procesorių galingumo užtenka bet kokių programėlių sklandžiam veikimui ir dideliam grafikos našumui žaidimuose, tačiau labai dažnai išmaniųjų telefonų galimybes riboja baterijos veikimo trukmė. Ši situacija paaštrėja žiemą, kai esant šalčiams įkrautos baterijos procentai tirpsta kaip sniegas pavasarį.
„Toyota“ kompanijos tyrėjai rado būdą, kaip iš ličio-jonų baterijų pašalinti skystą elektrolitą. Jų gautas prototipas pasižymi tokiu pat energijos tankiu kaip ir tradicinės ličio-jonų baterijos, tačiau gyvybingumą gali išsaugoti kur kas platesniame temperatūrų diapazone, pavyzdžiui tiek esant -30, tiek ir +100 Celsijaus laipsnių temperatūroje.
Pagrindinė baterijos užduotis – perduoti elektronus nuo vieno elektrodo kitam. Tradiškai tai realizuojama skysto elektrolito dėka, kuris kaip ir bet kuris skystis turi savybę užšąlti esant žemoms temperatūroms. Kai tai įvyksta, telefono baterija paprasčiausiai nustoja veikti šaltyje.
Tyrėjai ilgą laiką ieškojo kietos skysto elektrolito alternatyvos. Tai pakankamai įgyvendinamas uždavinys, tačiau problema slypi tame, kad tokia medžiaga turėtų pasižymėti labai specifine kristaline struktūra, kuri palengvina elektronų judėjimą. Dauguma tokios struktūros cheminių medžiagų yra pankankamai brangios arba chemiškai nestabilios. „Toyota“ laboratorijoje rastos dvi medžiagos, kurios pilnai atitinka visus reikalavimus: Li9.54Si1.74P1.44S11.7Cl0.3 ir Li9.6P3S12. Jų panaudojimas baterijose vietoj skysto elektrolito dvigubai padidina laidumą ir išplečia darbinį temperatūros diapazoną. Kada toks sprendimas galėtų būti realizuotas masiškai kol kas žinių nėra.