Tik maždaug prieš metus išmaniųjų telefonų pardavimai mūsų šalyje aplenkė mobiliųjų, dabar telekomunikacijų operatoriai prognozuoja, kad jau po trejų metų išmaniuosius telefonus turės visi šalies gyventojai. Anot operatorių, išmaniųjų telefonų paplitimą mūsų šalyje lemia mažiausios kainos Europoje ir didėjanti išmaniųjų telefonų pasiūla. Tiesa, kitų išmaniųjų įrenginių, pavyzdžiui, laikrodžių, lietuviai pirkti neskuba.
Pavasarį „GfK Retail and Technology Baltic“ atlikto tyrimo duomenimis, išmaniųjų telefonų skverbtis mūsų šalyje siekia 70 procentų. Maždaug po trejų metų, Lietuvos telekomunikacijų operatorių skaičiavimu, priartėsime prie 100 proc.
„Bitė Lietuva“ asortimento plėtros vadovas Aurimas Kapočius prisimena, kad dar vos prieš metus tik kas antras parduodamas telefonas buvo išmanusis, o šiuo metu, „Bitės“ skaičiavimais, šis skaičius jau siekia 80 procentų.
„Išmaniųjų telefonų savininkų skaičius sparčiai auga, ir, mūsų vertinimu, jau galbūt po trejų metų priartės prie 100 procentų. Greičiausiai išliks labai nedidelė vartotojų grupė, kurie dėl anksčiau susiformavusių įpročių ir inercijos nenorės naudotis išmaniaisiais telefonais ir naudos paprastus“, – sakė A. Kapočius.
Pasak jo, sparčią „išmanizaciją“ mūsų šalyje lemia konkurencingos mobiliojo ryšio kainos – tiek skambučių, tiek mobiliojo interneto. Be to, mobiliojo ryšio operatorių tinklo plėtra leido sukurti itin spartaus mobiliojo interneto infrastruktūrą, kuria ne visuomet gali pasigirti net ir didžiausios pasaulio rinkos.
„Omnitel“ Verslo vystymo skyriaus privatiems klientams vadovas Povilas Dapkevičius sako, kad svarbi išmaniųjų telefonų populiarėjimo priežastis – platus įrenginių pasirinkimas. Esą vis daugiau žmonių renkasi geresnės kokybės išmaniuosius telefonus, o ateityje ši tendencija turėtų ir toliau stiprėti.
„Augimą skatina ir išaugusi išmaniųjų pasiūla ir vis platesnis kainų spektras. Tai leidžia žmonėms juos keisti dažniau, t. y. telefonui sulūžus ar tiesiog atsibodus – nelaukiant, kol susidėvės. Dažnos situacijos, kai klientas išsimokėtinai 24 mėnesiams perka įrenginį, tačiau jau po 1,5 metų taip pat išsimokėtinai įsigyja naują“, – aiškino jis.
Kalbėdamas apie išmaniųjų telefonų skverbtį Lietuvoje P. Dapkevičius atkreipė dėmesį, kad skverbtis niekuomet nebus šimtaprocentinė.
„Pavyzdžiui, dėl specifinių poreikių tam tikrai nedidelei daliai verslo klientų telefonas reikalingas tik pokalbiams. Taip pat egzistuoja ir vyresnių bei kainai labai jautrių vartotojų segmentas, todėl paprastai maksimali išmaniųjų telefonų skvarba siekia iki 90 procentų“, – pridūrė P. Dapkevičius.
„Tele 2“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas įvardina tas pačias išmaniųjų telefonų skaičiaus augimo priežastis – geresnės kainos ir didesnė pasiūla, tarp jų ir kiniškų telefonų.
„Pagrindinė jų populiarumo Lietuvoje priežastis – geras kainos ir kokybės santykis. Pigesni telefonai labai didina išmaniųjų telefonų ir mobiliojo interneto prieinamumą, juos žmonės perka. Pasitikėjimas Kinijos gamintojais auga“, – sakė A. Baranauskas.
Paprašytas pakomentuoti išmaniųjų laikrodžių pardavimo tendencijas A. Baranauskas sakė, kad jų pirkti lietuviai neskuba.
„Išmanieji laikrodžiai masine preke dar netapo, ir juos pirmiausia perka žmonės, kuriems svarbu išbandyti naujoves. Rinkoje didesnė dalis telefonų yra su „Android“ operacine sistema, tad daugiau žmonių kol kas perka su jais susietus įrenginius“, – pasakojo A. Baranauskas.
Tiesa, jis pridūrė, kad išmanių laikrodžių panaudojimo potencialas milžiniškas – ateityje, pasiūlius geresnes kainas ir didesnį funkcionalumą, jų pardavimai šaus aukštyn.