Ar jums jau ligi gyvo kaulo įgriso kiekvieną dieną suvedinėti keliolika skirtingų slaptažodžių ir PIN kodų? Jeigu tik galėtume, daugelis mūsų mielai visos šios rutinos atsisakytume. Tačiau įvairioms mobiliosioms užduotims atlikti, pavyzdžiui, bankiniams pervedimams, tam tikras apsaugos lygis yra būtinas. Laimei, 2015 metai žymi ribą, kuomet finansinių paslaugų ir bankininkystės sektoriaus lyderiai imasi išbandyti įdomių naujovių. Galima grąža – klientų pasitenkinimas ir su tuo sietinas tolimesnis jų lojalumas bankui – verčia įdėmiau suklusti. Nuo šiol pirštų atspaudų ir akies rainelės atpažinimą papildys dar vienas biometrinis parametras – žmogaus balsas.
Ši naujovė, leidžianti atsisakyti slaptažodžių ir PIN kodų, visų pirma išbandoma Nyderlanduose, mat čia vietinis bankas nuo rugsėjo vidurio siūlys galimybę prisijungti ir atlikti mokėjimas naudojant savo paties balsą.
Tam, kad tai įgyvendintų, Nyderlandų kilmės bankas ING pasinaudojo JAV technologijų korporacijos „Nuance Communications“ sukurta išmaniąja virtualaus asistavimo programa „Nina“, kurią pakrikštijo „Inge“.
„Inge“ yra virtuali asistentė, su kuria klientai gali komunikuoti tiesiog kalbėdamiesi. Nors ši technologija jau taikoma ir kituose stambiuose bankuose, ING pirmieji pasiūlė balsu aktyvuojamus mokėjimus mobiliąja programėle.
Pasak banko atstovų, pirmųjų bandytojų atsiliepimai, apibūdinantys šią naujovę kaip išmanią ir intuityvią PIN kodų ir slaptažodžių alternatyvą, leido ištobulinti sistemą tiek, kad ją jau galima patikimai naudoti realiems pervedimams atlikti.
Taigi ING bankas yra pirmasis, pasiūlęs didelių galimybių mobiliąją programėlę, kurią patogu valdyti balsu. Tiesa, nors apie 100 tūkstančių esamų klientų jau sėkmingai naudojasi „Inge“ paslaugomis tikrindamiesi savo sąskaitos likutį, dabar vartotojai galės prisijungti prie savo sąskaitų ir atlikti mokėjimus „iOS“ ir „Android“ telefonais identifikacijai naudodami savo balsą arba „iOS“ sistemose su „TouchID“ sąsaja nuskaitydami pirštų atspaudus.
Balso kontrolės technologijų finansiniame sektoriuje šalininkai pažymi, jog tai tarsi laisvų rankų įranga, pritaikyta mobiliajai bankininkystei, tad tokios sistemos paklausa ateityje turėtų augti. „Mūsų tikslas yra teigiama vartotojų, prisijungiančių prie savo sąskaitų mobiliąja programėle, patirtis“, – teigia Maksas Mouvenas (Max Mouwen), ING banko „Internet and Mobile“ padalinio direktorius.
„Android Authority“ apžvalgininkas Edgaras Servantesas (Edgar Cervantes) pasakoja, jog balso atpažinimo technologija turi didelių perspektyvų versle, nes ji 80 proc. spartesnė, padeda kompanijoms sutaupyti milijonus dolerių per metus ir apie 90 proc. vartotojų leidžia pasijusti bent jau šiek tiek laimingesniems dėl natūralaus pirmenybės teikimo šiai technologijai.
Be to, kalbant apie saugumą, paminėtina tai, kad unikalią kiekvieno balso spektrogramą labai sudėtinga suklastoti. O pasitaikius piktavališkiems bandymams prisijungti, juos galima įrašyti ir perduoti atitinkamoms institucijoms tolimesniems tyrimams.