Likus mažiau nei mėnesiui iki „Mobile World Congress“ parodos Barselonoje pradžios, jau žinoma, kad bendrovė „CALLUP“ iš Izraelio pristatys naują sprendimą ryšio operatoriams – „Wi-Fi Calling“, kuris leidžia greitai ir pigiai pagerinti mobiliojo ryšio aprėptį patalpose. Tiksliau, padeda išspręsti jo nebuvimo arba žemos kokybės problemą.
Idėja yra paprasta. Greičiausiai namie ar biure turite plačiajuosčio interneto prieigą. Ir jei yra prieiga prie interneto, tai dažniausiai yra ir „Wi-Fi“ maršrutizatorius, o jeigu nėra, tai galima nebrangiai nusipirkti.
Išmanusis telefonas taip pat palaiko „Wi-Fi“ ir todėl galima naudoti šią technologiją ne tik siekiant užtikrinti judėjimo laisvę, bet tuo pačiu metu kalbėti su IP telefonijos pagalba, tai yra – kaip per „Skype“.
Vienintelis skirtumas yra tai, kad prisijungsite ne prie „Skype“ serverių, o prie savo mobiliojo ryšio operatoriaus (tiksliau, prie IMS – IP Multimedia Subsystem) – lygiai taip pat, kaip balso perdavimui LTE tinkluose.
„CALLUP Wi-Fi Calling“ užtikrina nepastebimą persijungimą tarp įprastinio mobiliojo ryšio ir namų „Wi-Fi“ tinklo, be to nereikia jokių specialių programų telefonui: neaišku, kaip yra su „iPhone“, tačiau kūrėjai tvirtina kad šis sprendimas „Android išmaniuosiuose telefonuose palaikomas mikroschemų lygyje. Skambinti ir atsiliepti į skambučius, siųsti bei gauti SMS galima naudojant operacinėje sistemoje esančias programas. Abonentas net negali žinoti kokiu būdu atliekamas skambutis.
„Sprendimas įdomus tuo, kad leis operatoriams naudoti nelicencijuotą „Wi-Fi“ spektrą ir santykinai pigią ir prieinamą ryšių įrangą patalpose, o tai gali sumažinti operatorių išlaidas. Bet tuo pačiu metu toje nelicencijuotoje spektro dalyje gali veikti bet kas, todėl operatorius negalės užtikrinti paslaugos kokybės, kuri yra ypač svarbi balso paslaugoms. Be to, kol kas ne visi vartotojų terminalai palaiko „Wi-Fi“, juk ne kiekvienas abonentas naudoja išmanųjį telefoną. Taigi, šis sprendimas neleidžia teikti balso paslaugų abonentų daugumai. Tačiau šis sprendimas savo nišą tikriausiai turi – tai abonentai, kurių interneto ir mobiliojo ryšio operatorius yra tas pats, taip pat tie, kurių visi šeimos nariai namuose naudoja telefonus su „Wi-Fi“ ir šis „Wi-Fi“ spektras nėra labai apkrautas iš kaimyninių prieigos taškų“, – taip šį atradimą komentavo Konstantinas Kolovskis, bendrovės „Huawei“ atstovas Rusijoje.