Telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“ bei jos klientų telefonus draudžianti draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ įspėja – vasarą rizika paskandinti savo telefoną padidėja 2 kartus, todėl reikėtų būti budresniems ir labiau saugoti savo telefonus, ypač poilsiaujant ar iškylaujant gamtoje.
„Daugelio draudžiamų telefonų kaina svyruoja nuo 500 iki 2500 litų. Vadinasi, žmonės draudžia ne tik brangius, bet ir pigesnius telefonus, įvertindami, kad, atsitikus nelaimei, jie bus apsaugoti nuo papildomų išlaidų ir rūpesčių. Kol apdraustas telefonas taisomas, savo klientams suteikiame panašaus lygio kaip remontuojamasis pakaitinį telefoną, o jeigu jo sutaisyti nebeįmanoma – naują tokį patį arba apdraustojo įrenginio savybes labiausiai atitinkantį įrenginį“, – sakė „Omnitel“ produktų valdymo ir klientų procesų skyriaus vadovas Andrius Kavaliauskas. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, žalą patiria kas penktas apdraustas „Omnitel“ klientų telefonas, iš jų kas šeštas yra sugadinamas nepataisomai ir keičiamas nauju.
„Telefono remonto atveju vidutinė žala siekia 580 litų, o jei telefonas sugadinamas nepataisomai, tuomet keičiame jį nauju. Pastebime, kad vasarą beveik 2 kartus dažniau nei žiemą klientams telefonai keičiami naujais, taip yra todėl, kad vasarą telefonai daug dažniau nuskęsta pramogaujant vandens telkiniuose, plaukiant baidarėmis. Tuo tarpu šaltuoju metų laiku žmonės paslydę pargriūna, telefonai sudūžta į grindinį ar iškrenta iš rankų“, – pasakoja „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Dėl dūžio įvyksta apie 85 proc. visų draudžiamųjų įvykių: telefonai sudūžta iškritę iš rankų ar žmogui pargriuvus, būna suskaldomi ant jų atsisėdus, pervažiuoti automobilio ar autobuso ar prispausti sunkiu daiktu. 10 proc. visų draudžiamųjų įvykių sudaro vadinamosios vandens žalos, kai telefonai apliejami kava, netyčia įmetami į akvariumą, vonią, unitazą, ežerą ar netgi į eketę. Yra pasitaikę ir keletas retesnių atvejų, kai apdraustas telefonas įkrito į molį, buvo aplietas dušo želė ar ant jo užkrito kvepalų buteliukas, kuris sudaužė ekraną.
„Omnitel“ mobiliųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių draudimą galima įsigyti vieniems metams, kiekvieną mėnesį mokant nustatytą mėnesinę draudimo įmoką, kuri, priklausomai nuo įrenginio draudimo sumos, siekia nuo 3 iki 30 litų per mėnesį. Draudimo paslauga gali pasinaudoti visi naujus mobiliuosius įrenginius įsigyjantys „Omnitel“ privatūs ir verslo klientai.
Komentuoja Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius:
Pavasarį atkreipėm dėmesį į tendenciją, kad atšilus orams „Tele2“ vartotojų prašymų blokuoti SIM korteles padaugėja 20 proc. Tokią tendenciją didžiąja dalimi lemia būtent ežeruose ir upėse nuskandinami telefonai.
Žmonės šiai grėsmei dėmesio skiria mažiau nei telefono sudužimui ar vagystei. „Tele2“ užsakymu pavasarį atliktos apklausos duomenimis, didžiausiu pavojumi yra laikomas sudužęs telefono ekranas. Tokį atsakymą nurodė daugiau nei pusė respondentų. Penktadalis apklaustųjų kaip didžiausią grėsmę pasirinko telefono vagystę. Tuo tarpu, telefono nuskandinimą kaip didžiausią riziką vertina vos 4,5 proc. apklaustųjų, nors ir ši grėsmė vasarą yra reali.
Pastebime, kad žmonės telefonų finansinei ir fizinei apsaugai dėmesio skiria vis daugiau. Taip yra todėl, kad žmonės renkasi išmaniuosius telefonus, o jie yra brangesni. Todėl ir telefonų draudimo paklausa didėja.
Taip pat „Tele2“ primena, kad telefonui panirus po vandeniu dar galima jį išgelbėti. Reiktų iškart ištraukti SIM kortelę ir, jei leidžia telefono modelis, telefono bateriją. Vėliau iš įrenginio reikia pašalinti kiek įmanoma daugiau vandens – pavyzdžiui, išpūsti siurbliu. Tiesa, reiktų įsitikinti, ar pučiamas oras yra šaltas, nes karštas telefonui gali pakenkti dar labiau. Palikus telefoną džiūti maždaug 48 valandas, vėliau galima patikrinti, ar jis veikia.