Net 9 iš 10 tėvų mano, jog mobiliosios aplikacijos ir žaidimai internete gali prisidėti prie atžalų finansinio raštingumo ugdymo. Nemaža dalis tai išbando ir praktiškai – išmaniuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu naudojasi daugiau kaip pusė 5–9 metų vaikų. Jau nuo penkerių metų kiek mažiau nei pusei (43 proc.) vaikų tėvai leidžia naudotis išmaniaisiais įrenginiais, tarp aštuonmečių–devynmečių naudojimas siekia 62 proc. Šias tendencijas atskleidžia „Danske Bank” finansinio raštingumo tyrimas.
Visgi išmaniųjų įrenginių naudojimo laikas gerokai svyruoja – nuo vienos valandos per savaitę iki vienos valandos per dieną. Penktadalis tėvų teigia, kad jų vaikai išmaniesiems įrenginiams skiria 1–2 valandas per savaitę, o 12 proc. – kad daugiau nei 10 valandų.
„Nuo ankstyvo amžiaus vaikai ima klausinėti apie pinigus, bet dėl abstrakčios pinigų sąvokos tėvams gali būti pakankamai sunku kalbėti su vaikais šia tema. Elektroniniams atsiskaitymams vis labiau keičiant grynuosius pinigus, ši tema tampa vis aktualesnė, nes vaikai pinigus ima suprasti kaip kažką, esantį banko kortelėje. Nepaisant to, ypatingai svarbu, kad jaunoji karta išmoktų tvarkytis su asmeniniais finansais“, – sako Gerimanta Stankutė, „Danske Bank“ Socialinės veiklos ir aptarnavimo kokybės skyriaus vadovė.
„Danske Bank“ neseniai atnaujino edukacinio žaidimo „Pinigėnai“ mobiliąją aplikaciją. 2008 metais sukurta internetinė žaidimo versija turi daugiau nei 5,6 milijonus vartotojų aštuoniose šalyse ir daugiau nei 100 milijonų puslapio peržiūrų per metus. Lietuvoje vartotojų skaičius jau viršija 632 tūkstančius žaidėjų.
„Pinigėnų“ mobilioji versija yra papildyta nauju žaidimu „Ūkininko ferma“, mokančiu pagrindinių matematikos žinių ir suteikiančiu naudingos informacijos, galinčios padėti tiek tėvams, tiek mokytojams skatinti mokymąsi“, – aiškina G. Stankutė.