Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) kreipėsi į UAB „Cgates“, pažymėdama, kad informacijos vartotojams turinys ir pateikimo būdas turėtų būti aiškus ir vienareikšmiškai suprantamas ne tik vidutiniam vartotojui, tačiau ir labiau pažeidžiamai vartotojų grupei.
RRT gauna daug viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų gavėjų skundų dėl UAB „Cgates“. Vartotojai skundžiasi, kad UAB „Cgates“ taiko netesybas, jei sutartis nutraukiama nesibaigus minimaliam naudojimosi paslaugomis laikotarpiui. Tačiau savo sprendimą nutraukti sutartį nesibaigus minimaliam naudojimosi paslaugomis laikotarpiui vartotojai motyvuoja taip: UAB „Cgates“ atstovai, atėję į vartotojų namus, dažnai neprisistato, nurodo tik minimalią informaciją apie teikiamas paslaugas (akcentuojamas tik mažesnis mokestis už paslaugas negu kitų paslaugų teikėjų) ir skubotai pateikia vartotojui pasirašyti sutartį.
Dauguma skundus pateikusių vartotojų, sudariusių sutartis su UAB „Cgates“, yra pensinio amžiaus, neretai turintys fizinę ar psichinę negalią, t. y. asmenys, kurie dėl savo amžiaus, sveikatos, socialinės padėties, specialiųjų žinių neturėjimo, kalbos barjero (nemaža dalis vartotojų tvirtina, kad jiems sudėtinga kalbėti, skaityti ir rašyti lietuvių kalba) ar kitų kriterijų yra labiau pažeidžiama vartotojų grupė. Tokiems vartotojams yra sudėtingiau (nei vidutiniam vartotojui) dalyvauti visuomenės gyvenime ir skubotai priimti tinkamus sprendimus, šiuo atveju – sudaryti sutartis ir prisiimti jose nustatytas teises bei pareigas, kurios ne visada yra tinkamai išaiškinamos ir jiems suprantamos.
RRT, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nuostatas ir į tai, kad vartotojas laikytinas silpnesniąja teisinio santykio šalimi, kreipėsi į UAB „Cgates“, prašydama užtikrinti, kad informacijos vartotojams turinys ir pateikimo būdas būtų aiškus ir vienareikšmiškai suprantamas ne tik vidutiniam vartotojui, tačiau būtų atsižvelgiama ir į specialiuosius vartotojų, kurie itin pažeidžiami dėl jų psichinės, fizinės ar psichologinės negalios, amžiaus ar patiklumo, poreikius.
RRT vartotojus konsultuoja nemokamu telefonu 8 800 20 030.
„Cgates“ vadovo Pauliaus Dambrausko komentaras:
„Palaikome glaudžius kontaktus su Ryšių reguliavimo tarnyba. Praeitą savaitę gavome jų laišką, kuriame jie pastebi, kad mūsų suteikiama informacija parduodant paslaugas yra pakankama „vidutiniam vartotojui“. Tuo pačiu, RRT prašo mūsų įsivertinti, ar mes galėtume pagerinti informacijos suteikimą „specialiesiems vartotojams“ (daugiausia kalbama apie senyvo amžiaus žmones), kai tokių pasitaiko. Žinome, mes ketiname atsižvelgti į jų prašymą.“