Bendrovės „Gartner“ analitikai prognozuoja, kad iki 2017 metais išmanieji telefonai taps „protingesni“ už savo šeimininkus. Bet ne dėl to, kad naudos dirbtinio intelekto technologijų pasiekimus: jie gaus prieigą prie didelės apimties duomenų ir išmoks juos analizuoti.
Pasak už tyrimus atsakingos „Gartner“ viceprezidentės Carolinos Milanesi, išmanieji telefonai tampa vis sumanesni ir iki 2017-ųjų šiuo požiūriu pralenks savo šeimininkus. Šeimininkams ar šeimininkėms dar miegant jie belaidžiu internetu surinks informaciją apie atitinkamų miesto maršrutų eismo sąlygas ir, jei formuojasi spūstys, pažadins savo šeimininką anksčiau, jeigu iš pat ryto suplanuotas jo susitikimas su savo vadovu. O jei tos dienos darbotvarkė prasideda susitikimu su kolega, išmanusis telefonas nežadins šeimininko, bet išsiųs kolegai SMS žinutę su atsiprašymu, kad dėl eismo spūsčių šiek tiek vėluos į susitikimą.
C. Milanesi teigimu, išmanieji telefonai netolimoje ateityje rinks įvairią kontekstinę informaciją iš šeimininko kalendoriaus, įvairių prie interneto prijungtų daviklių, analizuos informaciją apie esamą ir planuojamą jo buvimo vietą bei asmeninio pobūdžio duomenis. Jos manymu, ypač išmaniųjų įrenginių funkcionalumas padidės jiems pradėjus jungtis prie savo šeimininkų asmeninių paskyrų „debesyje“, kur bus kaupiama ir analizuojama kasdieninių darbų ir reikalų informacija.
Ilgainiui, kai žmonių pasitikėjimas išmaniaisiais telefonais išaugs, jie pamažu nebebus „juodadarbiai“, tai yra atliks ne tik tas užduotis, kurios padeda taupyti žmogaus laiką, pavyzdžiui, užrašys automobilį į techninio aptarnavimo stotį eiliniam patikrinimui, pildys savaitinius atliktinų darbų sąrašus, siuntinės sveikinimus su gimtadieniais ar mandagiai atsakinės į gautus elektroninius laiškus tais atvejais, kai pakanka formalaus atsakymo.
Tada, pasak analitikų, prasidės vadinamasis „suvokiamų skaičiavimų“ (Cognizant computing) etapas: žmonės savo išmaniesiems įrenginiams patikės tokias užduotis, kurias šiandien skirtų tik savo asmeninei sekretorei, jei tokią turėtų.