„Inspired UM“ pristatė vieno didžiausių ir ilgiausiai tęsiamų pasaulinio socialinės terpės tyrimo „Wave7“ metinius rezultatus. Tyrimas atskleidė, kad technologijų požiūriu Lietuva nedaug atsilieka nuo pasaulinio vidurkio. Ypač įspūdingas išmaniųjų telefonų skverbties augimas: nuo 15 proc. 2011 metais, 36 proc. 2012-aisiais ir net 54 proc. šįmet.
Tyrimo duomenimis, net 80 proc. visų išmaniųjų telefonų savininkų jais jungiasi prie interneto, o aktyvių interneto vartotojų, redagavusių savo profilius kurioje nors socialinėje platformoje, skaičius ūgtelėjo iki 86 proc. – šiuo požiūriu Lietuva jau lenkia pasaulio vidurkį.
„Tai – išraiškingas ateities komunikacijos požymis. Jau dabar akivaizdu, kad išmanieji išstumia tokius įprastus dalykus, kaip GPS, fotoaparatai, MP3 grotuvai ar net žibintuvėliai, tačiau su augančia skvarba reikia laukti greitai pasirodysiančių mobiliųjų piniginių, mobiliosios komercijos ir sveikatos programėlių plėtros“, – komentavo „Inspired UM“ atstovė Viktorija Vaglytė.
Naujų narių vis dar pritraukia socialinės platformos. Be to, lietuviai palaiko daugiausiai aktyvių kontaktų per socialinius tinklus – jų ir akis į akį palaikomų kontaktų santykis pastarųjų nenaudai pasikeitė jau praėjusiais metais. Bent viena socialine platforma bent kartą naudojosi 99 proc. visų aktyvių interneto vartotojų. Lietuvoje karaliauja „Youtube“, „Facebook“, „Gmail“.
Nors lietuviams asmeninės informacijos apsauga kelia nemažai susirūpinimo, jungimasis prie prekės ženklų bendruomenių auga – nuo 43 proc. 2011 m. iki 58 proc. 2013 m. Įtakos šiai tendencijai galėjo turėti gerokai suaktyvėjusi prekės ženklų kova socialiniame tinkle „Facebook“.
„Per septynerius vartotojų elgsenos socialinėse platformose tyrimo metus išryškėjo 5 svarbiausi vartotojų poreikiai, dėl kurių ir vyksta visos tokio pobūdžio interakcijos. Tai – žinios, santykiai, pripažinimas, progresavimas ir prasiblaškymas. Efektyvus dialogas tarp prekės ženklo ir vartotojo atsiranda ir sukuria vertę tuomet, kai socialinėje erdvėje patenkinami tam tikri vartotojo poreikiai. Prekės ženklas, sugebantis suteikti vartotojui gerą pramogą, tikrai „užsidirba“ daugiau jo simpatijų.
Skirtingiems poreikiams tenkinti pasirenkamos ir skirtingos platformos, ir skirtingi įrenginiai“, – pastebėjo „Inspired UM“ verslo plėtros vadovas Domantas Gailius. Tyrimą atliko žiniasklaidos strategijos ir pirkimo agentūrų tinklas „UM“. Jis vykdomas 65 šalyse, dalyvių skaičius – beveik 49 tūkst. 16–54 m. aktyvių interneto vartotojų visame pasaulyje.