Kaip parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT tyrimas, vis daugiau lietuvių naudojasi nešiojamaisiais ir planšetiniais kompiuteriais, tuo metu stalo kompiuterių naudojimas pradėjo mažėti. Mobiliųjų įrenginių populiarumas lemia ir dažnesnį finansinių paslaugų virtualioje erdvėje naudojimą. Ypač spartus augimas matomas mobiliosios bankininkystės srityje.
„Lietuvoje sparčiai auga išmaniųjų telefonų naudotojų skaičius. Išmaniuoju telefonu naudojosi jau kas trečias gyventojas, kai tuo pačiu metu pernai – tik 22 proc. apklausos dalyvių. Pagal telefonų turėjimą Lietuva sparčiai vejasi išsivysčiusios ekonomikos šalis, kur išmanųjį telefoną vidutiniškai turi 54 proc. gyventojų“, – sakė TNS LT Media departamento projektų vadovė Inga Bitinaitė.
Tyrimo duomenimis, per metus 16–60 metų amžiaus gyventojų, turinčių asmeninius nešiojamuosius kompiuterius skaičius augo 9 proc. ir 2013 metų žiemą pasiekė 53 proc., aplenkdamas stalo kompiuterius turinčius naudotojus. Nuo 1 iki 4 proc. augo ir asmenų, turinčių planšetinius kompiuterius skaičius. Vertinant pasaulio tendencijas, matyti, kad kompiuterinių įrenginių skvarba išsivysčiusios ekonomikos šalyse aukštesnė nei Lietuvoje. Stalo kompiuterį turi 65 proc., nešiojamąjį kompiuterį 69 proc., planšetinį kompiuterį – 24 proc. išsivysčiusių šalių gyventojų.
Mobilieji įrenginiai bei jų įvairovė skatina daugiau naudotis ir įvairiomis finansinėmis paslaugomis. Mobiliaisiais telefonais bent kartą per mėnesį internetu perka kol kas vos 1 proc. lietuvių. Mobiliąja bankininkyste Lietuvoje šiuo metu naudojasi 4 proc. mobiliųjų telefonų savininkų, tačiau vartotojai vis labiau įvertina mobiliosios bankininkystės teikiamus privalumus. Beje, pasaulyje bankines operacijas savo telefonuose atlieka 22 proc. 16–60 metų amžiaus tiriamųjų.
„Kartu su įpročiu kaita keičiasi ir finansinių paslaugų suvokimas. Kalbėdami apie naujus standartus bankininkystėje, šiandien turime omenyje ir paslaugas, kuriomis kiekvienas gali naudotis saugiai, greitai ir būdamas bet kur. Lietuvoje naudojimasis mobiliąja bankininkyste tampa vis labiau aktyvesnis – vidutinis vartotojų prisijungimų skaičius „Danske mBanke“ antrojo šių metų ketvirčio pradžioje ūgtelėjo 77 proc., lyginant su paskutiniu praėjusių metų ketvirčiu. Dažniausiai mobiliąja bankininkyste naudojamasi atliekant pavedimus tarp savo sąskaitų“, – sako Darius Jasinskis, „Danske Bank“ Verslo plėtros tarnybos direktorius.
TNS LT Interneto naudotojų tyrimas, buvo atliekamas 2012 m. žiemą (nuo 2011-11-28 iki 2012-02-26), apklausiant 1 672 respondentus, ir 2013 m. žiemą (nuo 2012-11-26 iki 2013-02-24), apklausiant 1689 respondentus. Apklaustieji – 15–74 metų amžiaus.
Pasaulinė studija „Mobile Life 2013“ atlikta 43 šalyse apklausus 38 tūkst. 16–60 metų amžiaus gyventojus.
TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.