Kaip ir buvo tikėtasi, prieš kiek daugiau nei savaitę vykusios konferencijos „WWDC 2013“ metu kompanija „Apple“ pristatė muzikos transliavimo internetu paslaugą „iTunes Radio“. Nors „Apple“ puikiai sekasi muzikos industrijoje, kompanija, mano nuomone, pristatė produktą tai rinkai, kurioje yra tikrai iš ko rinktis. Tad kuo „iTunes Radio“ išsiskiria iš kitų tokio tipo paslaugų?
Gavęs progą išbandyti bandomąją „iOS 7“ versiją, turėjau šansą išmėginti ir „iTunes Radio“ paslaugą, nors ji šiuo metu prieinama tik JAV gyventojams, o „iOS 7“ – tik patvirtintiems „Apple“ programuotojams. Aktyviai naudodamasis keliomis panašaus tipo muzikos paslaugomis, pavyzdžiui, „Spotify“ ar „Grooveshark“, galiu pasakyti, kokios paslaugos yra patogios naudoti bei kokiomis funkcijomis turi pasižymėti gera internetinė muzikos transliavimo tarnyba.
Panašiai kaip ir kita populiari muzikos transliavimo internetu paslauga „Pandora“, „iTunes Radio“ leidžia kurti asmenines radijo stotis, paremtas vienu ar keliais muzikos atlikėjais ir jų kūriniais, albumais ar net muzikos žanrais. Sudariusi sutartis su trimis didžiausiomis muzikos pramonės kompanijomis – „Universal Music“, „Warner“ ir „Sony“, „Apple“ gali pasiūlyti išties plačią „iTunes Radio“ fonoteką.
Naujiems vartotojams tikrai nebus sunku priprasti prie „iTunes Radio“ aplinkos, o esamiems „Apple“ vartotojams išvis nebus bėdų – vartotojo sąsaja yra beveik tokia pati kaip ir esamose muzikos programėlėse „iOS“ platformoje, „Mac“ ir asmeniniuose kompiuteriuose.
Vienas iš esminių dalykų, kuris „iTunes Radio“ daro išskirtiniu, yra tai, jog paslauga galės pasiekti visą vartotojo iš „iTunes“ pirktą muziką. Tai reiškia, jog kuo daugiau vartotojo muzikos bus susieta su „iTunes Radio“, tuo paslauga tiksliau galės nustatyti, kokio muzikos žanro radijo stočių reikėtų siūlyti vartotojui. Ši „iTunes Radio“ integracija į visą „iTunes“ ekosistemą reiškia tik dar patogesnį ir darnesnį paslaugos veikimą.
Įsijungus „iTunes Radio“ mobiliąją aplikaciją ar kompiuterinę versiją, vartotojui bus siūloma klausytis virš 200 sugeneruotų įvairių žanrų radijo stočių arba susikurti radijo stotį iš pasirinkto atlikėjo, kūrinio, albumo ar žanro.
Klausantis radijo stoties bus galima ją pritaikyti pagal savo poreikius, t. y. keisti radijo stoties repertuarą naudojantis tokiais mygtukais kaip „groti daugiau kaip šis kūrinys“ arba „niekada negroti šios dainos“. Taip pat integruotas slankiklis leis rinktis tarp ypač žinomų kūrinių ir mažiau žinomų atlikėjų muzikos.
„iTunes Radio“ yra nemokama paslauga, tačiau tarpais tarp muzikinių kūrinių leis „Apple“ sukurtas reklamas, panašiai kaip „Spotify“. „iTunes Match“ vartotojai už 25 JAV dolerius per metus šių reklamų negirdės. Paslauga jau pasiekiama JAV vartotojams, kitų šalių vartotojai „iTunes Radio“ išvys šį rudenį, pasirodžius „iOS 7“ platformai.