Tiesiog vienas per kitą įvairūs šaltiniai paskutiniu metu ėmė garsiai kalbėti apie kompanijos „Apple“ ketinimus iki šių metų pabaigos pristatyti nebrangią „iPhone“ versiją, kuri galėtų kovoti su nuolat pingančiais „Android“ išmaniaisiais telefonais. Analitikai visi kaip vienas tvirtina, kad toks žingsnis būtų absoliučiai logiškas ir teisingas, kadangi dabar išmaniųjų telefonų rinka pagrinde auga prieinamų savo kaina modelių dėka, o „Apple“ pradeda atsilikti nuo bendros dinamikos, smarkiai pralaiminėdama kampanijai „Samsung“.
Štai kompanijos „Piper Jaffray“ ekspertai praneša, jog pigaus „iPhone“ dėka „Apple“ galėtų gauti prieigą prie rinkos segmento, kuris šiemet sutalpins apie 580 mln. parduotų išmaniųjų telefonų, o tai yra apie 65 % šio tipo mobilių įrenginių, kurie bus parduoti 2013 metais. Taigi, „Apple“, jei išleistų pigų telefono modelį, jau 2014 m. galėtų parduoti ne mažiau kaip 100 mln. „iPhone“.
Dabar gi „Apple“ žaidžia kainų kategorijoje „400 dolerių ir daugiau“, jei neatsižvelgtume į pasiūlymus sudaryti sutartis su mobiliojo ryšio operatoriais. Šio rinkos segmento apimtis apsiriboja 320 mln. išmaniųjų telefonų, iš kurių Apple“ tenka ne daugiau pusės. Biudžetinio „iPhone“ pasirodymas, ekspertų teigimu, per artimiausius metus kompanijos grynąjį pelną sumažintų vos 1 %, tačiau dar šiemet tai padėtų „Apple“ padidinti „iPhone“ pardavimus 22 %, o 2014 metais – 23 %. Dauguma analitikų mano, kad biudžetinis „Apple“ telefonas kainuos ne mažiau kaip 200 dolerių.
Visų šių spekuliacijų fone nevienareikšmiškai pasisakė „Apple“ viceprezidentas Philas Schilleris, kuris tai padarė, duodamas interviu vienam iš Kinijos laikraščių. Puslapis „The Next Web“ tvirtina, kad vienas iš „Apple“ vadovybės ramsčių yra įsitikinęs, jog „pigūs išmanieji telefonai niekada negalėtų tapti kompanijos produktais, netgi atsižvelgiant į jų populiarumą“. Nors „Apple“ dalis išmaniųjų telefonų rinkoje apsiriboja 20 %, tačiau ji sugeba gauti apie 75 % šios rinkos segmento pelno. Turbūt po šio „Apple“ viceprezidento pasisakymo galima būtų dėti tašką pigaus „iPhone“ istorijoje, tačiau istorija su „iPad mini“ pasirodymu rodo, kad ateityje situacija gali pasikeisti ir „iPhone“ atžvilgiu.