„Call of Duty“, „Medal of Honor“, „Battlefield“, „Company of Heroes“, „Commandos“, „Counter Strike“ – asmenys, net ir nesusidūrę su šiais žaidimais, galėtų nesunkiai atspėti jų temą: karas. Jei žaidimais galima karinius veiksmus paversti į pramogas, kodėl nepanaudojus jų ir gilesniam konfliktų supratimui bei sprendimui? Neseniai pradėta galvoti, kodėl kartais įkyrinčių žaidimų, tokių kaip „Angry Birds“ ar rūpinimasis fermomis, nepakeitus rimtesniais. Taip gimė idėja sukurti žaidimą labai aktualia tema: karas Sirijoje.
Sukurti žaidimą apie vykstantį karą nėra lengvas iššūkis, nes dažniausiai žaidimų kūrėjai stengiasi aplenkti realius, atpažįstamus įvykius. Pavyzdžiui, žaidimas „Six Days in Fallujah“, pristatytas 2009 m., kai karas Irake vis dar buvo aktualus, pateko į protestų audrą ir netrukus pasitraukė iš rinkos. Tačiau, žaidimai apie II-ąjį Pasaulinį karą patinka daugumai – žmonės mėgaujasi, šaudydami „piktadarius fašistus“. Kariniai šaudymo žaidimai išlieka patys populiariausi visame pasaulyje.
Pradėjus kurti žaidimą apie Siriją, buvo susidurta su daugybe iššūkių. Pirmiausia, kokia žaidimo pozicija turėtų būti šiame kare? Įprastai žaidimai turi savitą kultūrą, nepalaiko kurios nors konkrečios pozicijos (pavyzdžiui, „Obama vs. Romney“ diskusijos žaidimas nepalaikė jokios pusės). Antra, šis žaidimas turėjo būti sukurtas labai greitai ir operatyviai modifikuojamas pagal įvykius realiame pasaulyje.
Taip pat buvo įtraukta dar viena idėja: žaidimas turėtų informuoti. Žinoma, jis nepakeistų tradicinių žinių formos, tačiau leistų žaidėjui sąveikauti su įvykių srautu. Žaidėjas būtų įtrauktas į dinamišką procesą ir jį tyrinėtų, tačiau pats rinktųsi savo žaidimo kelią ir tyrinėjimo būdą. Dažnai žmonės renkasi pirminę žiniasklaidos formą, o daugeliui žaidimai yra tarsi gyvenimo dalis, jie naudojami siekiant suprasti supantį pasaulį. Dėl šių priežasčių, bandymas apjungti žaidimą ir naujienas buvo sėkmingas.
Visa tai sėkmingai išpildžius, į pasaulį išleistas „Endgame Syria“, skirtas „Android“ ir netrukus – „iOS“, jis žaidžiamas nemokamai. Kuriant žaidimą, buvo tikimasi paskatinti žmones domėtis padėtimi Sirijoje ir sužinoti daugiau. Taip pat tokiu būdu galima netiesiogiai pagelbėti ten kenčiantiems žmonėms. Šiuo metu visame pasaulyje skatinami žaidimai, kuriuose vietoje įprastų linksmybių, nebijoma imtis jautrių ir rimtų temų.