Lietuvos bankų statistika rodo, kad šalyje sparčiai populiarėja mobilioji bankininkystė – prieigos prie banko sąskaitos savo telefonuose pageidauja vis daugiau klientų.
Pasak „Swedbank“ Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovės Orintos Bertašienės, mobiliojo banko paslaugos naudotojų skaičius per pastaruosius metus išaugo beveik du su puse karto ir šiuo metu prieigą prie sąskaitos savo išmaniajame telefone turi maždaug 43 tūkst. banko klientų. Spartaus augimo tendencija išlieka – vien šį rugsėjį specialiąsias programėles išmaniesiems telefonams parsisiuntė ir prie paslaugos prisijungė 14 tūkst. banko klientų.
Augantį paslaugos populiarumą pastebi ir SEB bankas. Banko Elektroninės bankininkystės skyriaus vadovas Paulius Kriščiūnas sako, kad prisijungimų prie sąskaitų mobiliuoju telefonu skaičius per šių metų pirmuosius dešimt mėnesių išaugo daugiau nei du kartus lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, o atliktų mokėjimo pavedimų – daugiau negu tris kartus.
Augantį mobiliesiems telefonams pritaikytų paslaugų, leidžiančių nuotoliniu būdu tvarkyti sąskaitas, populiarumą pastebi ir kiti šias paslaugas siūlantys šalies bankai – DNB, Danske, Nordea, Šiaulių, Ūkio bankai.
Bankų atstovų nuomone, išaugusį mobiliojo interneto banko populiarumą visų pirma lemia šalyje sparčiai didėjantis išmaniųjų telefonų, tapusių nepamainomais įrankiais tvarkyti kasdienius reikalus, skaičius. Skaičiuojama, kad Lietuvoje šiuo metu yra daugiau nei pusė milijono išmaniųjų įrenginių – mobiliųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių. Be to, tvarkyti kasdienius finansus mobiliaisiais telefonais yra dar paprasčiau nei asmeniniais kompiuteriais.
Pasak Lietuvos bankų asociacijos prezidento Stasio Kropo, mobiliosios bankininkystės paslauga yra suinteresuoti ir klientai, ir bankai. Klientams suteikiamas saugus ir patogus įrankis nuotoliniu būdu tvarkyti savo sąskaitas, atlikti pinigines operacijas fiziškai nesilankant banko skyriuose. Tuo tarpu bankai suinteresuoti plėsti bankininkystės paslaugų bei galimybių spektrą, nes naujųjų technologijų pritaikymas padeda sumažinti klientų aptarnavimo sąnaudas.
Priklausomai nuo banko, mobiliuoju telefonu galima atlikti įvairias sąskaitos tvarkymo operacijas – vietinius pavedimus, mokėjimus tarp savo sąskaitų, grąžinti kreditą, pasitikrinti sąskaitos likutį, peržiūrėti sąskaitos išrašą, kt. Bankų atstovai taip pat pabrėžia, kad sąskaitos tvarkymas mobiliuoju telefonu yra toks pat saugus, kaip ir interneto bankas.
Vertindamas mobiliosios bankininkystės plėtros galimybes Lietuvos bankų asociacijos vadovas S. Kropas, sako, kad jos yra ypač geros: „Lietuvoje dar tik mokomasi naudotis išmaniųjų įrenginių teikiamomis įvairiapusėmis funkcijomis, taip pat akivaizdu, kad artimoje ateityje šalyje ir toliau aktyviai augs išmaniųjų telefonų naudotojų skaičius. Šiuos pokyčius bankai įdėmiai seka ir taikosi prie jų, mobiliojo banko paslaugas papildydami naujomis galimybėmis. Populiarėjant išmaniesiems įrenginiams neišvengiamai vis daugiau bankinių operacijų kelsis į mobiliąją erdvę“.