79 proc. mobiliojo ryšio vartotojų Lietuvoje mano, kad telekomunikacijų paslaugos turėtų būti teikiamos be sutarčių su ilgalaikiais įsipareigojimais. Taip pat beveik pusė tyrimo dalyvių teigė, jog tokios sutartys jiems kelia nepasitenkinimą nepriklausomai ar jie yra pasirašę šiuos susitarimus, ar ne. Tyrimą užsakė telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“.
„Vartotojai labai aiškiai pasakė savo nuomonę – sutartys su „pririšančiais“ ilgalaikiais įsipareigojimais turėtų išnykti iš mobiliojo ryšio rinkos. Jos riboja vartotojų teisę laisvai rinktis operatorių, o klientus „pririšantys“ operatoriai pradeda ignoruoti vos tik šie pasirašo tokias sutartis“, – sakė „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad šiuo metu ilgalaikes, vienerių ar dviejų metų telekomunikacijų paslaugų tiekimo sutartis su mobiliojo ryšio operatoriais turi net 65 proc. vartotojų Lietuvoje. Beveik pusė, 46 proc., iš jų teigė, kad jiems pasirašytos sutartys kelia nepasitenkinimą.
Pasak „Bitės“ vadovo, sutartys su ilgalaikiais įsipareigojimais vartotojams nepalankios ir finansiškai. „Vartotojams, kuriems siūlomos ilgalaikės sutartys, brukamas įspūdis, kad jie renkasi mažiausius pokalbių tarifus. Tačiau sąmoningai nutylima, kad laikui bėgant pokalbių kainos visada mažėja ir „pririšti“ vartotojai permokės. Taip pat „pririšti“ vartotojai yra įpareigoti mokėti administravimo ar papildomus paslėptus mokesčius, negali laisvai keisti mokėjimo planų. Jie mano, kad renkasi mažiausią kainą, bet galų gale permoka dvigubai“, – sakė C. Robbinsas.
Pagal Ryšių reguliavimo tarnybos duomenis, Lietuvos rinkoje per du metus pokalbių minutės kaina mažėja apie 40 procentų. Dėl to klientai, turintys sutartis su ilgalaikiais įsipareigojimais per metus bendrai gali permokėti iki 42 mln. litų.
„Bitės“ mokėjimo planus privatūs vartotojai be ilgalaikių įsipareigojimų gali užsakyti jau nuo 2010 metų. Nuo pernai metų bendrovė taip pat pirmoji Lietuvoje atskyrė paslaugų teikimo susitarimus privatiems klientams nuo įrangos įsigijimo išsimokėtinai.
Telekomunikacijų paslaugų vartotojų nuomonės tyrimą apie sutartis su ilgalaikiais įsipareigojimais atlikto rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ šių metų rugsėjo 5–9 dienomis.