Oro uostuose įstrigę arba dingusio bagažo laukiantys keleiviai jau gali iškart pasitikrinti savo teises naudodamiesi išmaniojo telefono programėle. Europos Komisija pristatė oro ir geležinkelio transportui taikomą išmaniųjų telefonų programėlę, veikiančią keturiose judriojo ryšio platformose: „iPhone“ ir „iPad“, „Android“, „Blackberry“ ir „Windows Phone 7“. Programėlė parengta 22 ES kalbomis.
Šiuo metu ji taikoma oro ir geležinkelio transportui, o jau 2013 m. ja bus galima naudotis keliaujant autobusu ir jūrų transportu, kai minėtos teisės įsigalios.
Už transportą atsakingas Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas sakė: „Kiek kartų oro uostuose teko išgirsti nepagrįstų teiginių, kad neturime teisių, nors iš tiesų žinojome, kad jas turime! Ši programėlė milijonams keliautojų padės lengvai rasti reikiamą informaciją apie keleivių teises, kai susidarius netikėtoms aplinkybėms jiems to labiausiai prireiks.“ Kelionei susiklosčius ne taip, kaip tikėtasi, dažnai patiriamas stresas. Kad ir kas nutiktų – atšaukiamas skrydis, turistinės kelionės viešbutis yra ne toks, kaip žadėta, arba pakeičiamas traukinio kelionės laikas, – problemas spręsti daug paprasčiau, kai keleivis žino savo teises.
Programėlė padeda sužinoti keleivių teises kilus bet kokiai problemai. Pavyzdžiui, jei skrydis atšaukiamas ir keleivį atsisakoma įsodinti, gali būti, kad jis turi teisę gauti 125–600 eurų kompensaciją. Jei dėl nelaimingo atsitikimo kas nors nutinka jūsų bagažui, taip pat galite turėti teisę į kompensaciją. Be to, pravartu žinoti, kad geležinkelio ir oro susisiekimo bendrovės privalo teikti skaidrią kainodaros informaciją ir padėti riboto judumo keleiviams.
Jei manote, kad jūsų teisių nepaisoma, programėlėje nurodoma, kur pateikti skundą.
Susidarius plataus masto ekstremaliajai situacijai, pvz., tokiai kaip Islandijos vulkaninių pelenų krizė 2010 m., per programėlę gali būti pateikta Europos Komisijos kelionės informacija ir patarimų.
Programėlė – dalis Komisijos kampanijos „Keleivi, ar išmanai savo teises?“.