Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2012 m. I ketvirtį 20,6 proc. gyventojų jungėsi prie interneto naudodami mobiliuosius įrenginius: paprastus ar išmaniuosius mobiliuosius telefonus arba planšetinius kompiuterius; 15,9 proc. tai darė reguliariai (bent kartą per mėnesį ar dažniau). Tyrimo duomenys rodo, kad vyrai prisijungimui prie interneto mobiliuosius įrenginius naudoja dažniau – 25,2 proc. (palyginimui, moterys – 16,5 proc.), taip pat – kad mobiliąja interneto prieiga dažniau naudojasi jaunesnio amžiaus didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai.
„Visuomenės poreikis naudotis internetu bet kuriuo metu, bet kurioje vietoje ir visose gyvenimo srityse – tiek laisvalaikiui, tiek tvarkant darbo reikalus, lemia spartų mobiliųjų interneto prieigos įrenginių populiarėjimą. Šiandien jau penktadalis Lietuvos gyventojų yra išbandę jungimąsi prie interneto per mobiliuosius įrenginius, suteikiančius daug daugiau lankstumo ir laisvės, ir ateityje ši gyventojų dalis tik didės“, – sako IVPK direktoriaus pavaduotoja Ieva Žilionienė.
2012 m. I ketvirtį, lyginant su 2011 m. I ketvirčio duomenimis, kompiuterius naudojančių gyventojų skaičius padidėjo 3,6 procentinio punkto, iki 69,4 proc. (2011 m. I ketvirtį 65,8 proc. gyventojų naudojo kompiuterius). Pastebima, kad daugėja vyresnio amžiaus gyventojų, kurie naudojasi kompiuteriais: 53,9 proc. 50–59 metų amžiaus gyventojų (palyginimui, 2011 m. I ketvirtį – 49,5 proc.) ir 24,8 proc. 60–74 metų amžiaus gyventojų (palyginimui, 2011 m. I ketvirtį – 17,3 proc.) naudojosi kompiuteriais. Be to, išaugo ir gyventojų, naudojančių internetą, dalis: 2011 m. I ketvirčio duomenimis, 63,5 proc. gyventojų naudojosi internetu, 2012 m. I ketvirtį – 67,9 proc. Reguliariai (t. y. kartą per savaitę ir dažniau) internetu 2012 m. I ketvirtį naudojosi 62,8 proc. (prieš metus – 58,6 proc.). Ženkliai didėja vyresnio amžiaus gyventojų, kurie naudojasi ir internetu: pvz., 40–49 m. amžiaus žmonių grupėje interneto vartotojų dalis išaugo net 18 proc. punktų – nuo 56 proc. 2011 m. I ketvirtį iki 74,2 proc. 2012 m. I ketvirtį; 50–59 m. amžiaus žmonių grupėje – 6 proc. punktais, nuo 45,2 proc. iki 51,5 proc.; 60–74 m. amžiaus žmonių grupėje – 5 proc. punktais, nuo 16,8 proc. iki 22 proc.
Naršydami internete žmonės bendrauja (58,9 proc. interneto naudotojų bendrauja socialinių tinklų svetainėse, pvz., „Facebook“, „Twitter“, „One“, „Draugas.lt“, 77,9 proc. naudojasi pokalbių programomis susirašinėjimui realiu laiku ar vaizdo skambučiams, 86,8 proc. naudojasi elektroniniu paštu), mokosi (91,9 proc. naudojasi paieškos sistema ieškodami intelektualios informacijos (pvz., istorija, geografija), 69 proc. ieško intelektualios informacijos, gilina žinias enciklopedijose, naudojasi savarankiško mokymosi programomis), skaito naujienas (87,2 proc. skaito naujienų portalus, 69,1 proc. skaito lietuviškų laikraščių, žurnalų internetines versijas), tvarko asmeninius finansus (72,9 proc. naudojasi elektronine bankininkyste, 65,4 proc. tvarko asmeninius finansinius reikalus internete, pvz., gauna elektronines sąskaitas, papildo mobiliojo ryšio sąskaitas, deklaruoja pajamas ir pan.), perka (90,5 proc. naudodamiesi paieškos sistema ieško informacijos apie prekes ir paslaugas, 67,9 proc. ieško informacijos prieš įsigydami prekes ar paslaugas, 59,6 proc. lankosi elektroninėse parduotuvėse, bet nieko neperka ir 40,5 proc. perka internete).
Tyrimo metu interneto vartotojų buvo klausiama, kuriose išvardintose interneto svetainėse jie lankėsi per 7 pastarąsias dienas. 92 proc. interneto vartotojų teigė lankęsi www.google.lt (www.google.com), 62 proc. – www.gmail.com, 56 proc. – www.delfi.lt, 48 proc. – www.youtube.com, 47 proc. – www.facebook.com, 28 proc. – www.lrytas.lt ir 26 proc. – www.15 min.lt.
Tyrimą atliko TNS LT, UAB. Tyrimas buvo atliekamas 2011 m. lapkričio 28 d. – 2012 m. vasario 26 d., apklausus 1672 Lietuvos gyventojus (15–74 metų amžiaus).