Nors Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) praėjusių metų lapkričio viduryje supaprastino numerio perkėlimo procedūras išankstinio mokėjimo paslaugų vartotojams, naujos tvarkos kol kas visiškai laikosi tik „Bitė“. Dėl kitų didžiųjų operatorių neveikimo ir kliūčių sudarymo vartotojams, „Bitė“ kreipėsi į teismą, Konkurencijos tarybą bei į RRT ginčų komisiją. Vartotojų laisvių ribojimas RRT tvarkos nesilaikantiems operatoriams gali grėsti ekonominėmis sankcijomis.
RRT patvirtinta nauja tvarka numato, kad telekomunikacijų bendrovės privalo perkelti išankstinio mokėjimo paslaugos telefono numerį, jei vartotojas nemokamai identifikuojasi internetu. Taip pat yra nurodyta, kad jei operatorius nesudaro vartotojui identifikavimo internetu galimybės, jis turi perkelti numerį nepriklausomai nuo to, ar vartotojas identifikavo save, ar ne.
Nors tokią tvarką RRT įtvirtinto dar lapkritį, jos laikosi ir kliūčių vartotojams nesudaro tik „Bitė“, kuri dėl kitų operatorių neveikimo ir vartotojų teisių ribojimo pateikė skundą RRT dar lapkričio viduryje.
„Palaikome RRT pastangas ir norą supaprastinti numerių perkėlimą, nes to nori vartotojai ir tai yra gerai visai rinkai. Tačiau susidūrę su „Omnitel“ ir „Tele2“ atliekamu taisyklių pažeidimu ir atlaidžiu tarnybos požiūriu į tokius veiksmus, esame priversti kreiptis į teismą“, – sakė „Bitės“ grupės generalinio direktoriaus pavaduotojas klientams Chris Robbins.
„Bitė“ taip pat pateikė skundą RRT ginčų komisijai bei Konkurencijos tarybai pažymėdama iškreipiamą konkurenciją ir vartotojams daromą žalą.
„Nemokama numerį perkeliančio vartotojo identifikacija internetu – tai telekomunikacijų bendrovių atsakomybė. Mes sudarome sąlygas vartotojams lengvai identifikuotis internetu ir perkelti numerį, kaip tą nurodo RRT tvarka. Deja, kiti operatoriai delsia vartotojams pasiūlyti be trikdžių veikiančią sistemą“, – teigė C. Robbins.
„Bitės“ teikiamos paslaugos „Labas“ vartotojai, norintys perkelti numerį, gali laisvai ir nemokamai identifikuotis internetu. „Žinome, kad vartotojai su „Bite“ yra todėl, kad jie nori būti, o ne dėl to, kad yra priversti. Taigi, jei jie nori perkelti numerį į kitą tinklą – tai jų teisė, kurią įvirtina RRT. Apmaudu, kad kitos mobiliojo ryšio bendrovės apriboja vartotojams laisvę rinktis ir sklandžiai perkelti savo turimus numerius į kitus tinklus“, – sakė C. Robbins.
Telekomunikacijų bendrovės pateiktais duomenimis, nuo rugpjūčio iki lapkričio mėnesio kiti operatoriai atmetė 750 prašymų perkelti numerius į „Bitės“ tinklą. Šis prašymų skaičius atspindi tik tuos atvejus, kurie sulaukė atmetimo – dauguma norinčių perkelti turimą numerį net nepasiekė šio etapo ir buvo priversti likti senajame tinkle.