Nebrangūs išmanieji telefonai su „Google Android“ operacine sistema yra gaminami naudojant nepatikimus komponentus ir genda dažniau nei „iPhone“ ar „Blackberry“ telefonai, nurodoma naujo tyrimo ataskaitoje.
Viso pasaulio mobiliojo ryšio paslaugų teikėjams dėl tokių telefonų remonto išlaidos per metus gali padidėti iki 5 mlrd. litų, nurodoma tyrime, kurį atliko bendrovė WDS. Su didelėmis išlaidomis susiję sutrikimai „Android“ įrenginiams pasitaiko dažniau nei „Apple iPhone“ ar „Research In Motion BlackBerry“ telefonams – šios bendrovės griežtai kontroliuoja jų įrangos gamyboje naudojamų komponentų kokybę, rašo telegraph.co.uk.
Pigesnieji telefonai su „Android“, kurių savikaina gali būti vos 240 litų, padėjo „Android“ iškilti iki dominuojančios padėties išmaniųjų telefonų operacinių sistemų rinkoje, šiai sistemai įrenginius gamina įvairiausi gamintojai – nuo „Samsung“ iki nežinomų pavadinimų Azijos įmonių.
„Nors jų kaina atrodo labai patraukliai, įvertinus bendrus tokio telefono naudojimo kaštus išaiškėja visai kitas vaizdas“, – sakė WDS rinkodaros viceprezidentas Timas Deluca-Smithas. Jo atstovaujama bendrovė teikia telefonų priežiūros ir skambučių centrų paslaugas ryšio operatoriams.
„Android“ rinkos dalis auga milžinišku greičiu: šių metų trečią ketvirtį 57 proc. visų išmaniųjų telefonų buvo su „Android“, tuo pačiu laiku prieš metus jų buvo 25 proc. o prieš dvejus metus – vos 3 procentai, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Canalys“ duomenys. „Android“ išpopuliarino tokie įrenginių gamintojai, kaip „Samsung“, HTC ir „Sony Ericsson“.
T. Deluca-Smithas sakė, kad nors „Android“ suteikė galimybę naudojimosi išmaniuoju telefonu patirtį perteikti milžiniškoms žmonių masėms, yra ir paslėptų tokių telefonų kaštų, kurie būna labiau akivaizdūs, kai ryšio operatoriai klientams pasiūlo įrenginius, pagamintus mažiau žinomų gamintojų.
„Šiuo metu „Android“ šiek tiek primena laukinius vakarus“, – sakė WDS atstovas. Pasak jo, įrenginio grąžinimas operatoriui kainuoja vidutiniškai 320 litų dėl aptarnavimo, transporto išlaidų arba dėl įrenginio keitimo.
Tyrimas buvo atliktas panaudojant 600 000 skambučių dėl techninės pagalbos, kuriuos WDC priėmė Europoje, Šiaurės Amerikoje, Pietų Afrikoje ir Australijoje.