Absoliuti dauguma vartotojų mobiliojo ryšio paslaugas renkasi pagal kainą, nes, jų nuomone, skirtingų operatorių paslaugų kokybė nesiskiria. Tai atskleidė gyventojų nuomonės tyrimas, kurį telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ užsakymu balandžio mėnesį atliko įmonė „Rinkos tyrimų centras“.
Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad ryšio paslaugų kaina yra svarbi 92,5 proc., telefono aparato kaina –89 procentams Lietuvos gyventojų. Tuo tarpu mobiliojo ryšio operatorių paslaugų kokybė nebesiskiria – taip mano dauguma apklaustųjų. 76,5 proc. jų nurodė, kad skirtingų operatorių paslaugų kokybė nesiskiria, skiriasi tik nežymiai ar neturi nuomonės šiuo klausimu.
Ryšio paslaugų kaina – taip pat ir pagrindinė priežastis, dėl kurios vartotojai keistų savo operatorių. Gavę pasiūlymą sumažint sąskaitas penktadaliu, juo pasinaudotų 43 proc. Lietuvos gyventojų. Gavę galimybę mokėti už ryšį dvigubai mažiau, operatorių keistų 73 proc. apklaustųjų.
„Tyrimo duomenys patvirtina: operatorių kokybei susilyginus, vartotojai ieško geriausios kainos pasiūlymo. Mums tai svarbu, nes mažų sąnaudų verslo modelis mums leidžia pasiūlyti vartotojams mažiausius tarifus – tai darome jau dešimtmetį“, – pastebi Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.
Penktadalis šalies gyventojų mano, kad mobilusis ryšys buvo viena labiausiai per pastaruosius trejus metus pigusių paslaugų. 79 proc. apklaustųjų nuomone, ryšio kainų mažėjimą lėmė operatorių konkurencija. Labiau nei mobiliojo ryšio srityje kainų kritimas, gyventojų vertinimu, buvo jaučiamas tik nekilnojamojo turto ir prekybos kompiuteriais srityse. Kad kainos jose krito, mano atitinkamai 55 ir 26 proc. apklaustųjų.
Gyventojų nuomonę, kad išlaidos mobiliajam ryšiui nuolat mažėja, patvirtina ir statistika. Statistikos departamento duomenimis, ryšių paslaugos per metus nuo 2010 m. balandžio atpigo labiausiai iš visų vartojimo prekių ir paslaugų – 3,8 procento. Tuo pat metu bendras kainų lygis dėl infliacijos išaugo 4,4 procento.
„Tele2“ praėjusiais metais pripažinta produktyviausia Baltijos šalių IT ir telekomunikacijų sektoriaus bendrove. „Geidžiamiausio darbdavio 2010“ rinkimuose, organizuojamuose dienraščio „Verslo žinios“ ir karjeros portalo www.cv.lt, bendrovei atiteko pirmoji vieta tarp smulkiojo ir vidutinio verslo bendrovių.