JAV bendrovė „Color“ pristatė su „Facebook“ konkuruosiantį išmaniųjų telefonų naudotojams skirtą socialinį interneto tinklą, kuris esą pritaikytas „postkompiuterinei erai“.
Iš esmės „Color“ tėra išmaniesiems telefonams skirta programa, sujungiantį jos vartotojus į naują socialinį tinklą, kuriame galima bendrauti videopokalbiais, o vartotojų anonimiškumas yra draudžiamas, praneša „Huffington Post“.
„Color“ vykdomasis direktorius, anksčiau bendrovėje „Apple“ dirbęs Billas Nguye, muzikos parsisiuntimo paslaugos „Lala.com“ įkūrėjas, teigia, kad perėjimas į „postkompiuterinę erą“, kurią jis įsivaizduoja kaip komunikavimą mobiliuoju internetu naudojantis išmaniaisiais telefonais ir kitais nešiojamaisiais interneto terminalais, atneš didelių permainų. Jis pabrėžia, kad dabar mes vis dažniau keičiamės informacija realiuoju laiku.
Pasak Billo Nguye, „Color“ tinklo tikslas – mesti iššūkį „Facebook“, dominuojančiam į asmeninius kompiuterius orientuotame interneto komunikacijų segmente. „Color“ esą sieks atpratinti interneto vartotojus slėptis už pseudonimų ir pereiti prie atviro bendravimo su realiai atpažįstamais, o ne „kaukėtais“ žmonėmis. Tikimasi, kad vartotojus patrauks galimybė „dalyvauti“ ne virtualioje tikrovėje: esą kiekviena „Color“ vartotojo telefono vaizdo kamera taps netoliese esančio kito šio tinklo nario vaizdo kamera, suteikdama galimybę matyti ir stebėti, kas vyksta aplink.
„Color“ yra „iPhone“ ir „Android“ OS išmaniesiems telefonams skirta programa, sujungianti jos vartotojus į socialinį tinklą. Prie jo prisijungęs vartotojas gali realiuoju laiku ekrane matyti 50 metrų spinduliu nuo jo esančius kitus „Color“ vartotojus ir panorėjęs tiesiogiai bendrauti su jais. Programa remiasi GPS duomenimis ir „Bluetooth“ bevieliu ryšiu.
Pranešama, kad kol kas „Color“ plėtoja 30 inžinierių, anksčiau dirbusių „Google“, „Twitter“ ir „Apple“. Iki metų pabaigos darbuotojų skaičių planuojama padidinti. Veiklos pradžiai bendrovė užsitikrino 41 mln. JAV dolerių investicijas. „Color" bendrasavininkėmis tapo „Sequoia Capital“, „Bain Capital Ventures“ ir „Silicon Valley Bank“ bankas.
Naujojo socialinio tinklo kūrėjai tikisi, kad „Color“ pakeis žmonių tarpusavio bendravimo būdą taip, kaip „iPhone“ pavyko pakeisti mobiliųjų telefonų pasaulį. Ar toks tikslas yra realus, kiekvienas gali pasvarstyti pažiūrėjęs „Color“ galimybių pristatymą.