Dešimtys populiarių „iPhone“ taikomųjų programų stebi naudotojus ir siunčia informaciją kompanijoms, kurios panaudoja ją reklamos kampanijoms, rašo „The Daily Mail“.
Daugiau nei pusė programų ir žaidimų, parsisiųstų į išmaniuosius telefonus, siunčia duomenis privačioms kompanijoms, teigiama tyrime.
Tarp naudotoją sekančių programų – populiarusis „Angry Birds“ žaidimas ir muziką atpažįstanti programinė įranga „Shazam“, kuri būna originaliai įdiegta kiekviename „iPhone“ telefone.
Pasitelkusios šią informaciją, tokios kompanijos kaip „Google“ seka naudotojo veiklą ir parduoda reklamą, pritaikytą asmeniniams poreikiams, už kurią galima gauti daugiau pinigų, nei už įprastą reklamą.
Tyrimo metu paaiškėjo, kad iš 101 patikrintos programos 56 perduoda naudotojo telefono numerį privačiai kompanijai, naudodamos unikalaus prietaiso ID nustatymo metodą (Unique Device Identifier, UDID).
47 proc. telefonų siųsdavo duomenis apie telefonų buvimo vietą, 5 proc. siųsdavo informaciją apie naudotojo amžių, lytį ir kitus asmeninius duomenis.
„Apple iPhone“ išmanusis telefonas siuntė daugiau duomenų apie naudotojo buvimo vietą, nei „Google Android“, teigia tyrėjai, nors abi kompanijos pasižadėjo nevykdyti tokių veiksmų.
Tyrimas buvo atliktas JAV, tačiau tai galioja naudotojams visame pasaulyje, kurie parsisiunčia programas.
Michaelas Beckeris iš JAV įsikūrusios kompanijos „Mobile Marketing Association“ pasakė, kad mobiliųjų telefonų privalumas, žvelgiant iš reklamos kūrėjų perspektyvos, yra tas, kad žmonės juos visuomet nešiojasi su savimi. „Mobiliajame pasaulyje nėra anonimiškumo“, – pasakė jis.
„The Wall Street Journal“ atliktas tyrimas parodė, kad išmaniųjų telefonų naudotojai negali apsisaugoti nuo sekimo, kitaip nei kompiuterių naudotojai, kurie gali išjungti sekimo programas, žinomas kaip slapukai („cookies“).
Žaidimas „Angry Birds“ siunčia telefono duomenis žaidimo gamintojai, kompanijai „Electronic Arts“.