Nuolatinė prieiga prie šiuolaikinių komunikacijos technologijų aštuoniems iš dešimties Lietuvos gyventojų leidžia jaustis mažiau vienišiems, rodo didžiausios Šiaurės ir Baltijos šalių telekomunikacijų bendrovės „TeliaSonera“ atlikto „Tendencijų tyrimo“ („Trend Report“) duomenys.
2009 metų spalį atliktos apklausos duomenimis, net 79,8 proc. lietuvių mano, jog šiuolaikinės ryšio priemonės – internetas, telefonas ir kitos – žmonėms leidžia atsikratyti vienatvės. Daugiau nei 80 proc. apklaustųjų mano, jog šios technologijos leidžia kontroliuoti savo gyvenimą, o didžioji dauguma apklaustųjų (95,3 proc.) mano, kad jos palengvina žmonių kasdienybę.
TEO Korporatyvinės komunikacijos skyriaus direktoriaus Valdo Kaminsko teigimu, tyrimo išvados oponuoja dažnai reiškiamai nuostatai, neva dėl šiuolaikinių technologijų žmonės jaučiasi labiau vieniši ar izoliuoti.
„Buvimas kartu vis dažniau reiškia virtualų pasiekiamumą, o ne fizinį buvimą toje pačioje vietoje. Ypač tai aktualu likimo į skirtingus miestus ar šalis išskirtiems bei vyresnio amžiaus žmonėms, kurie, nepaisant fizinės vienatvės, naudodamiesi šiuolaikinėmis komunikacijos technologijomis gyvena pilnatvišką gyvenimą“, – teigė V. Kaminskas.
„Tendencijų tyrimo“ duomenimis, aktyviais socialinių tinklų dalyviais Lietuvoje jau tapo beveik trečdalis gyventojų – 31 proc. apklaustųjų naudojasi socialiniais tinklais, tokiais kaip „Facebook“ ar „Twitter“, o 7,4 proc. apklaustųjų savo asmeninę informaciją juose atnaujina kasdien.
Pokalbių programomis - „Skype“, „MSN Messenger“ ir kitomis – kasdien bendrauja daugiau negu 21,5 proc. apklaustųjų. Komunikacijos priemonių svarbą žmonių gyvenime rodo tai, jog net 86,1 proc. tyrimo dalyvių teigia patiriantys stresą, kai negali norimu metu pasinaudoti internetu ar telefonu.
Su išsamiais bendrovės „TeliaSonera“ Švedijoje, Suomijoje, Norvegijoje, Danijoje, Kazachstane ir Lietuvoje atlikto įmonių ir gyventojų tyrimo duomenimis galima susipažinti tinklapyje www.teo.lt, naujoje rubrikoje „Tyrimai ir tendencijos“. Šioje rubrikoje nuo šiol taip pat skelbiami įvairūs telekomunikacijų srities tyrimai: skaitmeninės televizijos „Interaktyvioji GALA“ klientų populiariausi kanalai – „GALA metrai“, duomenys apie interneto vartotojų įpročius Lietuvoje, taip pat nuorodos į kitus šios srities tyrimus.
V.Kaminsko teigimu, naujoje „Tyrimų ir tendencijų“ rubrikoje bendrovė atveria visuomenei dalį savo intelektualinių-analitinių aktyvų, siekia suteikti papildomų žinių akademinei bendruomenei, finansų ir rinkų ekspertams bei visiems, besidomintiems telekomunikacijų ir IT sfera.