„Nokia“ ir „Apple“ – dvi kompanijos milžinės aršiai konkuruoja jau nebe pirmus metus. Populiariausią liečiamą išmanųjį telefoną pagaminusi „Apple“ triuškina „Nokia“, parduodama kur kas didesnį kiekį programų. Ar šį mūšį pralaimės populiariausia telefonų gamintoja? Populiariausio liečiamo telefono mūšį laimėjo „Apple“, tad ar pavyks ateityje „Nokia“ kompanijai atsigriebti programų sektoriuje?
Kovoti „Nokia“, žinoma, ruošiasi. Tą jie darys pristatydami naują programų parduotuvę, tačiau ar to pakaks? Šiuo metu „iPhone“ programų parduotuvė jau siūlo 25 000 programų, iš viso programos buvo atsisiųstos daugiau nei 800 000 000 kartų. „Nokia“ šiuo atžvilgiu žymiai atsilieka.
Kompanija jau pardavinėja žaidimus, skirtus „N-Gage“ platformai, bet nepateikė jokių pardavimų duomenų. Pristatyti 28 šiai platformai skirti žaidimai, daugumą jų galima nusipirkti ir išmėginti telefone. Pavyzdžiui, „Asphalt 4: Elite Racing“, pristatytas šiais metais sausio 20 d., kainuoja maždaug 35 LTL. Kaip jį vertina lietuvaičiai?
Apklausos, kurioje dalyvavo daugiau nei 600 Mobili.lt svetainės lankytojų, metu paaiškėjo, kad net 15 procentų lankytojų mano, jog ši programa neverta prašomos sumos. 8 procentai sutiktų sumokėti prašomą užmokestį. Ar ši situacija bloga? Palyginkime šią apklausa su kita, labai panašia.
Svetainės lankytojų buvo klausiama ar „iPhone“ platformai skirtas pilnas „Asphalt 4: Elite Racing” žaidimas, kainuojantis 15 Lt, vertas užmokesčio. Rezultatai beveik nesiskyrė nuo jau aptartos ankstesnės apklausos – 8 procentai atsakė, jog šis žaidimas pinigų nevertas, 12 procentų jį vertino kaip savo kainos vertą pirkinį. Kas gi paaiškėjo?
Nors ir mažu skirtumu, tačiau „iPhone“ telefonui skirtą žaidimą pirkti linkusių žmonių daugiau nei tų, kurie to atsisakytų. Nesunku suprasti, jo kuo pigiau, tuo patraukliau. Gamintojams svarbiausia kuo daugiau uždirbti pinigų, tad labai svarbu rasti aukso vidurį: sumą, kurią dauguma vertintų kaip patrauklią. Tas pavyko kompanijai „Apple“, „Nokia“ šiuo atžvilgiu užnugaryje.
Dar viena didelė problema, paaiškėjusi tyrimo apklausos metu, tai žmonių nenoras pirkti žaidimus telefonams. Apie 80 procentų apklaustųjų niekuomet nesiryžtų pirkti mobiliųjų žaidimų. Vieni to nedarytų, nes kainos atrodo beprasmiškos, kietiems mobilieji žaidimai neaktualu, treti laukia piratinių žaidimo versijų.