Paskelbus, kad nuo kovo 15 dienos mobiliojo ryšio operatorius „Omnitel“ keičia iki šiol egzistavusius mokėjimo planus į naująjį, pavadintą „Asmeninis“, klientams kilo klausimų dėl anksčiau pasirašytų sutarties sąlygų. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), pripažįstanti pastaruoju metu gaunanti šios bendrovės klientų skundų dėl ginčų nutraukiant sutartį, DELFI patvirtino, kad telekomunikacijų bendrovės planų keitimas atveria kelius jiems anksčiau laiko nutraukti sutartį.
Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėse numatyta, kad „abonentas turi teisę sutartį nutraukti anksčiau laiko, jei teikėjas pakeičia sutarties sąlygas, padidina paslaugų kainas arba iš esmės pažeidžia sutartį“.
Laikinai RRT Teisė departamento direktorės pareigas einanti Gintarė Lapkauskienė DELFI patvirtino, kad „Omnitel“ keičiant planą į „Asmeninį“, abonentas gali nutraukti sutartį ir teikėjas neturi teisės jam taikyti netesybų dėl to, kad jis tai padarė anksčiau laiko.
Jos teigimu, abonentui apie keičiamas sutarties sąlygas turi būti pranešama ne vėliau nei prieš mėnesį ir kartu turi būti pranešama apie jo teisę nutraukti sutartį.
Pašnekovė pripažįsta, kad šiuo metu RRT gauna „daug paklausimų“ dėl galimybės nutraukti sutartį, keletas ginčų jau esą yra nagrinėjami.
„Omnitel“ Ryšių su visuomene grupės vadovė Daiva Selickaitė DELFI sakė, kad nėra „jokių tendencijų, kad daugėtų sutartis nutraukiančių klientų“.
„Atsijungimų skaičius yra visiškai įprastas, jų netgi mažiau nei vidutiniškai praėjusiais metais. Taigi tikrai jokių tendencijų, kad daugėtų sutartis nutraukiančių klientų, nėra, ir mes nemanome, kad tam yra priežasčių. Klientai puikiai apskaičiuoja ir įvertina galimybę mokant tiek pat, kiek pernai, kai mobiliojo ryšio kainos buvo mažiausios Lietuvos telekomunikacijų istorijoje, kalbėti kur kas daugiau“, – tvirtino ji.
„Omnitel“, informuodama savo klientus apie keičiamą mokėjimo planą, nurodo, kad jie nenorėdami naudotis „Asmeniniu“ planu gali pasirinkti „bet kurį kitą viešai skelbiamą privatiems klientams skirtą planą“.
Taip pat jie gali „pasinaudoti kitomis teisėmis, numatytomis sutartyje dėl viešojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikimo, Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėse bei kituose Lietuvos respublikos teisės aktuose“.
DELFI primena, kad plano „Asmeninis“ mėnesio mokestis ir už jį suteikiamų pokalbių minučių bei SMS skaičius nustatytas kiekvienam klientui asmeniškai, atsižvelgus į jo 2008 m. vidutinę mėnesio sąskaitą už vietinius pokalbius ir SMS žinutes.
Bendrovės tvirtinimu, į plano mokestį įeis daugiau kaip 50 proc. papildomų vietinių pokalbių minučių ir SMS žinučių už tą pačią sumą, kurią klientas šioms paslaugoms kas mėnesį vidutiniškai išleisdavo 2008-aisiais.
Kol kas apie tai, ar kai kurie „Omnitel“ klientai renkasi kitus tinklus, oficialios informacijos nėra.
„Nenoriu sakyti nei taip nei ne, nes kol tokių duomenų neturime. To priežastis yra ta, kad dažniausiai privatūs klientai pas kitą operatorių pereina su savo numeriu, o apie perėjusius klientus informaciją iš numerių perkėlimo paslaugą administruojančios bendrovės „Mano numeris“ gausime tik mėnesio pabaigoje“, – DELFI sakė mobiliojo ryšio bendrovės „Tele2“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas.
Bendrovėje „Mano numeris“ DELFI taip pat sakė, kad kol kas informacijos apie iš konkrečių operatorių perkeliamus numerius jie negalį atskleisti.
Tuo tarpu bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovė spaudai Rūta Latinytė DELFI sakė, kad bendrovė pastebinti, jog „patys klientai į „Bitę“ kreipiasi daug aktyviau ir perkelia savo telefono numerius“.