Mobiliojo telefono turinys yra vienas iš trijų svarbiausių veiksnių, pagal kuriuos vartotojai pasirenka naują mobilųjį telefoną. Tai rodo mobiliųjų programų ir žaidimų portalo „GetJar“ apklausa, atlikta 130-yje pasaulio šalių. 69 proc. apklaustųjų teigia, kad įsigyjant naują telefoną, jo turinys yra svarbesnis už kainą, dizainą ar lietimui jautrų ekraną.
Tyrime respondentų buvo prašoma prioriteto tvarka nurodyti 10 telefono savybių kurios svarbios renkantis mobilųjį telefoną: gamintojo prekės ženklas, ekrano dydis/rezoliucija, vartotojo sąsajos patogumas, telefono atminties talpa, foto/vaizdo kameros kokybė, kaina, lietimui jautrus ekranas, muzikos grotuvas, įdiegtas turinys (programos, žaidimai) bei telefono išvaizda, patrauklumas. Respondentai taip pat turėjo šiuos bruožus įvertinti 5 balų skalėje pagal svarbą.
Daugiausia – 28 proc. – respondentų teigė, kad rinkdamiesi telefoną atsižvelgia į gamintojo prekės ženklą. Kiek mažesnei daliai respondentų (17 proc. ) svarbiausias kriterijus yra vartotojo sąsajos patogumas. Trečioje vietoje (12 proc.) pagal svarbą vartotojams yra mobilusis turinys, ketvirtą-šeštą vietas užima telefono atminties talpa (8 proc.), išvaizda (7 proc.) ir kaina (5 proc.).
„Žmonės dažniausiai renkasi naują aparatą pagal jo gamintoją ir vartotojo sąsają. Tačiau tyrimo rezultatai rodo, kad vis reikšmingesniu tampa ir mobiliojo telefono turinys“, – sako „GetJar“ įkūrėjas ir vadovas Ilja Laurs. „Tyrimo rezultatai atspindi realybę: penkerius metus siūlydami vartotojams visame pasaulyje greitai ir lengvai praplėsti telefonų turinį, šiandien matome rekordinius srautus. Kas mėnesį iš „GetJar“ portalo mobiliųjų programų ir žaidimų vartotojai parsisiunčia net 22 mln. kartų“.
„GetJar“ apklausa rodo, kad turinio svarba didėja praktiškai visuose pasaulio regionuose, tačiau labiausiai – Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Jose net 60 proc. respondentų pažymėjo, kad turinys yra „labai svarbus“ veiksnys besirenkant telefoną (palyginimui, Europoje – 47 procentai).
Rezultatai taip pat rodo, kad šiemet telefonus ruošiasi keisti daugiau europiečių nei amerikiečių. Mobiliojo prietaiso nekeis vos 25 proc. Europos gyventojų, tuo tarpu JAV – apie 40 procentų.
Tyrimo metodologija
Kiekybinė vartotojų apklausa atlikta „GetJar“ ir susijusiuose portaluose praėjusią savaitę pasaulinio mobiliųjų technologijų kongreso „Mobile World Congress 2009“ metu. Iš viso apklausta apie 1 tūkst. respondentų iš 130 pasaulio šalių. 75 proc. apklaustųjų buvo vyrai, 79 proc. respondentų – jaunesni nei 25 metų.