Trumpųjų žinučių rašymas tampa neatsiejama jaunimo kasdienybe. Tai labai patogus bendravimo būdas, tačiau dauguma žmonių šioje bendravimo formoje įžvelgia daugybę neigiamų aspektų. Vienas jų – tradicinės kalbos darkymas.
Ši problema persekioja ne tik lietuvius, anglai taip pat pastebi, jog žinutes rašantys paaugliai skuba ir nesirūpina taisyklinga gramatika. Ši problema itin didelė mūsų šalyje, kadangi įprantama telefonu rašyti ne tik netaisyklingai, bet ir atsisakoma dalies lietuviškų simbolių.
Visgi, šie, jau kuris laikas aptarinėjami minusai, susliaukė atkirčio. Naujas tyrimas, atliktas britų žurnalo „Developmental Psychology“, teigia, jog dažnas trumpųjų žinučių rašymas gerina asmens rašymo įgūdžius. Kitaip tariant, iki šiol kalbos žlugdymu kaltintas netaisyklingas trumpųjų žinučių rašymas iš tiesų gali lavinti vaikų literatūrinius sugebėjimus.
Tyrimo metu Jungtinėje Karalystėje Koventrio universitete 88 vaikai, kurių amžius nuo 10 iki 12 metų, kartu turėjo rašyti trumpąsias žinutes, apibūdinančias 10 skirtingų scenarijų. Po šios užduoties vaikai atskirai skaitydavo tektus. Mokslininkai pastebėjo, jog tie vaikai, kurie rašė žinutes nepaisydami tradicinės kalbos gramatikos taisyklių lengviau susidorojo su skaitymo užduotimis.
Tačiau kodėl netaisyklingas trumpųjų žinučių rašymas lavina gebėjimą skaityti? Mokslininkai mano, jog tai susiję su rašymo ir fonetikos ryšiu. Vaikai linkę rašyti, ką girdi, tuo tarpu į gramatikos taisykles neatsižvelgiant. Kuo labiau išlavinti vaiko fonetiniai įgūdžiai, tuo geriau jam sekasi skaityti. O kadangi dauguma vaikų trumpąsias žinutes rašo dėl savo malonumo, tai puikus mokymosi būdas.
Kitaip tariant, šis tyrimas įrodė, jog trumpųjų žinučių rašymas vaikų nepaverčia kvailesniais ir juo labiau nemažina jų gebėjimų literatūroje.