„Microsoft“ nepajėgė pasiekti savo užbrėžto tikslo ir iki fiskalinių metų pabaigos (2008 metų birželio 30 dienos) parduoti 20 milijonų „Windows Mobile“ licenzijų. Jiems pavyko prastumti tik kiek daugiau nei 18 milijonų kopijų.
Viena iš galimų priežasčių, kodėl Microsoft neįvykdė savo tikslo, galėjo būti „iPhone 3G“ pasirodymas. Pasak Bill‘o Hughes‘o „iPhone 3G“ galėjo priversti žmones laukti, kol pamatys ar nauja „Apple“ telefono versija yra patrauklesnė už „Windows Mobile“.
Kita priežastis galėtų būti, kad buvo delsiamas pirmojo „Sony Ericsson" telefono su „WMobile“ „Xperia“ pasirodymas, kuris turėjo būti išleistas šių metų antro ketvirčio pabaigoje.
„ABI Research“ analitikas Kevin‘as Burden‘as mano, kad „Microsoft“ siuntė savo programinę įranga „Sony Ericsson“ korporacijai, tačiau dėl nepasisekusios prekybos kaltas nesugebėjimas sudominti vartotojų.
Be to „Microsoft“ konkurentas „BlackBerry“ pritraukė dalį vartotojų. Ypač juos sudomino „Pearl“ serijos telefonai. Per savo fiskalinius metus (kurie baigėsi 2008 metų kovo 1 dieną) „BlackBerry“ pardavė per 14 milijonų savo gaminių. Tuo tarpu, kol „Windows Mobile“ lenktyniauja su „BlackBerry“, „Google“ ketina dar šiais metais į rinką mesti dar vieną operacinę sistemą „Android“. Tai Microsoft‘ui gali būti dar vienas smūgis.
Taigi, kas išliks šioje gigantų kovoje, dar neaišku. Aišku tik tai, kad laimės ta, kuri susilauks daugiausia vartotojų simpatijų.