Rinkoje pasirodžius polifoniniams telefonams ir suskambus visais įmanomais garsais, milijonus pradėjo žarstyti laiku į verslo galimybių traukinį įšokę melodijų pardavėjai. Muzikinis žurnalas „Billboard“, garsėjantis savo muzikiniais hitparadais, netgi įkūrė atskirą telefonų melodijų topą, o juo pasekė ir kiti leidiniai bei portalai. Tačiau dviženkliais procentiniais rodikliais augę melodijų pardavimai, atrodo, artėja prie pakalnės, teigia ekspertai.
Tyrimų bendrovės „M:Metricks“ duomenimis, telefonų melodijas įsigyjančių mobiliojo ryšio vartotojų dalis stambiose Europos rinkose nuosekliai mažėja jau 12 mėnesių iš eilės. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje šis procentas tesiekia 3,4. Netgi mažiau išsivysčiusioje JAV mobiliojo ryšio rinkoje šiemet pastebėti lėto smukimo ženklai.
„Jupiter Research“ disponuojama statistinė informacija rodo, kad telefonų melodijos Europoje šiemet sudarė 29 proc. telefonais parsisiunčiamo turinio – arba 4 proc. mažiau nei pernai. Šio segmento apyvarta siekė 1,1 mlrd. dolerių.
Prieš keletą metų, kai telefonus užkariavo „Crazy Frog“ serijos melodijos, atrodė, kad kilimui nebus pabaigos. 2-3 eurus kainuojančios melodijos buvo perkamos masiškai. 2005 m. prognozuota, kad per penkmetį pardavimų apimtys pasieks 11 mlrd.
Tačiau situacija nuo to laiko pasikeitė kardinaliai: pradėti gaminti telefonai, kurių melodijas paprasta programuoti savarankiškai, interneto muzikos parduotuvės kaip antai „iTunes“ suteikė galimybę parsisiųsti melodijas kartu su perkama muzika, atsirado ir kitų būdų paprasčiau ir pigiau gauti melodijas.
Pajutę atoslūgio nuotaikas, melodijų pardavėjai pradėjo dairytis naujų verslo nišų. Štai vokiečių valdomas „Jamba“ (JAV žinomas „Jamster“ vardu) kreipia savo veiklą į muzikos, žaidimų ir vaizdo medžiagos pardavimą per mobiliuosius telefonus. Panašios strategijos imasi ir kitos bendrovės.
Melodijų pardavėjai šiandien taip pat daug vilčių deda į besivystančias Indijos, Kinijos, Brazilijos ir kt. panašių šalių rinkas, tikėdamiesi, kad telefonus atrandantys šių valstybių žmonės suteiks galimybę išlaikyti iš tiesioginės veiklos pajamas.