Atrodo, kad įprastomis sąlygomis automobiliai be vairuotojo sukelia mažiau avarijų nei žmogiškieji vairuotojai, tačiau žmonės vis dar turi ryškų pranašumą esant silpnam apšvietimui bei atliekant posūkius, nurodoma Centrinės Floridos mokslininkų atliktame tyrime. Tikimybė, kad savivaldis automobilis pateks į avariją auštant ar vakarėjant - penkiskart didesnė nei žmogaus.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Vienas didžiausių iki šiol atliktų eismo įvykių tyrimų rodo, kad įprastomis aplinkybėmis savaeigiai automobiliai gali būti saugesni už žmogų vairuotoją, tačiau taip pat rodo, kad ši technologija sunkiau nei žmogus veikia esant prastam apšvietimui ir atliekant posūkius, rašo newscientist.com.
Tyrimas publikuotas birželio 18 d. moksliniame žurnale „Nature Communications“.
Tyrimo rezultatai gauti tuo metu, kai autonominės transporto priemonės jau važinėja keliuose JAV miestuose. Kompanijai GM priklausanti bendrovė „Cruise“ bando atnaujinti autonominių automobilių bandymus po to, kai dėl kovo mėnesį įvykusios avarijos Kalifornijoje buvo sustabdytas jos veiklos leidimas. Tuo metu buvo partrenktas pėsčiasis.
Tuo tarpu „Google“ atskilusi įmonė „Waymo“ pamažu plečia robotų taksi veiklą Ostine, Los Andžele, Finikse ir San Franciske.
„Svarbu pagerinti autonominių transporto priemonių saugumą auštant ir temstant arba atliekant posūkius. Pagrindinės strategijos apima oro sąlygų ir apšvietimo jutiklių tobulinimą ir veiksmingą jutiklių duomenų integravimą“, – sako Shengxuan Ding iš Centrinės Floridos universiteto.
Dingas ir jo kolega Mohamedas Abdel-Aty, taip pat dirbantis Centrinės Floridos universitete, surinko duomenis apie 2100 eismo įvykių iš Kalifornijos ir Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos (NHTSA), kuriuose dalyvavo transporto priemonės su tam tikro lygio automatinio savarankiško vairavimo arba pagalbos vairuotojui technologijomis. Jie taip pat surinko duomenis apie daugiau nei 35 tūkst. eismo įvykių, kuriuose dalyvavo nevairuojantys žmonės vairuotojai.
Po to, naudodami statistinio atitikimo metodą, jie rado avarijų poras, kurios įvyko panašiomis aplinkybėmis, su bendrais veiksniais, tokiais kaip kelio sąlygos, oras, paros laikas ir tai, ar incidentas įvyko sankryžoje, ar tiesiame kelyje. Šią atitikmenų analizę jie sutelkė į 548 savavaldžių automobilių avarijas, apie kurias pranešta Kalifornijoje, neįtraukdami mažiau automatizuotų transporto priemonių, turinčių tik vairuotojo pagalbines sistemas, rašo newscientist.com.
Bendri rezultatai rodo, kad autonominės transporto priemonės „apskritai pasižymi geresniu saugumu daugumoje scenarijų“, sako M.Abdel-Aty.
Tačiau analizė taip pat parodė, kad dirbtinio intelekto automobilių avarijų rizika buvo penkis kartus didesnė nei žmonių vairuotojų, kai jie važiuoja auštant ir tamsiuoju paros metu. Taip pat – beveik dvigubai didesnė nei žmonių vairuotojų, kai jie daro posūkius.
Viena iš mokslinių tyrimų kliūčių yra ta, kad „autonominių transporto priemonių eismo įvykių duomenų bazė vis dar maža ir ribota“, – cituojamas M. Abdel-Aty.
Jis ir S.Dingas apibūdino, kad reikia „patobulinti autonominių transporto priemonių eismo įvykių ataskaitų teikimą“ – tai pagrindinė išlyga, kurią pakartojo ir nepriklausomi ekspertai, rašo newscientist.com.