Kompiuterinis žaidimas, kuris kadaise buvo dalijamas vaikų dribsnių dėžutėse, padeda Australijai išnaikinti invazinę skruzdžių rūšį, rašo Australijos naujienų portalas „ABC news“.
„Age of Empires IV“ / ENEBA nuotr.
Australijos nacionalinė mokslo agentūra CSIRO ir Vakarų Australijos universitetas pasinaudojo populiariu žaidimu „Age of Empires“, kad imituotų skruzdžių karus ir išsiaiškintų, kaip padėti vietinėms skruzdžių rūšims kovoti su invazinėmis.
„Skruzdėlės yra viena iš nedaugelio gyvūnų rūšių grupių, kurių karas savo mastu ir mirtingumu primena žmonių karą“, – publikacijoje cituojamas tyrėjas Samuelis Lymbery.
Naudodama žaidimą, tyrėjų grupė sukūrė skirtingo dydžio ir formos armijas ir mūšio laukus, stebėjo jų kovą, o paskui rezultatus pavaizdavo žemėlapyje.
„Sudarėme mažas stiprių karių grupes ir priešinome jas vis didesnėms silpnesnių karių grupėms“, – teigė mokslininkas.
Ir nors gali atrodyti, kad žaisti kompiuterinį žaidimą darbe yra smagu, S. Lymbery teigė, kad tai nėra taip smagu, kaip galima pagalvoti, rašo „ABC news“.
„Jūs norite sukurti lygiai tokį patį scenarijų, kartoti jį daug kartų ir per daug nesikišti“, – sakė jis.
Atlikdama tyrimą komanda tyrė būtent dideles vietines australines mėsines skruzdes (Iridomyrmex purpureus) ir mažas invazines argentinietiškas skruzdes (Linepithema humile).
Žaidime sukurtos armijos elgėsi nuspėjamai, todėl buvo galima sukurti matematinius kariavimo modelius.
Tada mokslininkai atliko laboratorinius eksperimentus su skruzdėlėmis ir palygino kompiuterinius modelius su realaus pasaulio pavyzdžiais, naudodami tikrus vabzdžius, kurie elgėsi nenuspėjamai.
„Tai leidžia nustatyti paprastų ir sudėtingesnių sistemų bendrumo ir skirtingumo taškus“, – sakė S. Lymbery.
Australijoje egzistuoja 50 skirtingų rūšių invazinių skruzdėlių, jų paplitimas laikomas viena didžiausių invazinių rūšių problemų. Šalies mastu jų naikinimui išleidžiami šimtai milijonų vietinių dolerių, rašo „ABC news“.