NASA darbštus mažasis Marso sraigtasparnis vėl turi problemų – ir nors išradingas sprendimas galėjo pailginti jo eksploatavimo trukmę, jo dienos tikriausiai jau suskaičiuotos.
© NASA/JPL-Caltech/ASU/MSSS
Naujienose apie „Ingenuity“ sraigtasparnį, NASA pažymėjo, kad jos „CalTech“ reaktyvinio judėjimo laboratorija praėjusią savaitę prarado ryšį su įrenginiu, kai dėl susikaupusių dulkių ant saulės elementų matricų mažam rotoriniam lėktuvui buvo sunku įkrauti akumuliatorių ir susisiekti su „Perseverance“ marsaeigiu, su kuriuo jis nukeliavo į Raudonąją planetą.
Vis dėlto NASA suprato, kad vienai dienai išjungus „Perseverance“, jis gali pajusti „Ingenuity“ signalą, kai jį iš naujo paleistų, Marse pakilus saulei – ir gambitas pasiteisino. Susieta irenginių pora užmezgė kontaktą, kaip ir tikėtasi.
Deja, kaip NASA teigė savo tinklaraščio įraše apie eksperimentą, „viena radijo ryšio sesija nereiškia, kad problemos visiškai išspręstos“.
Marsui įžengus į 10 savaičių žiemos laikotarpį, dulkių kaupimosi problema ir toliau kels didelių iššūkių, nes jei toks išjungimas bus pasikartojantis, „Ingenuity“ turės problemą sušildyti save Raudonosios planetos itin šaltą žiemą, kuri gali būti iki minus 112 laipsnių pagal Farenheitą.
Siekdama užkirsti kelią tolesniems išjungimams, NASA parengė planą, kuris leis mažam sraigtasparniui kaupti akumuliatoriaus įkrovą, kai Saulė teka, ir naudoti mažiau akumuliatoriaus galios, kai ji nusileidžia, sumažindama slenkstį, kada jis įjungs šildytuvus šaltomis Marso žiemos naktimis.
Nepaisant to, NASA jau kelis mėnesius žvelgia į nelaimingą datą, kai mylimas keturių kilogramų sraigtasparnis, kuris jau gerokai pergyveno savo veikimo trukmę, išsiųs savo paskutinę transliaciją.
Gali būti, kad dar ne laikas „Ingenuity“ tapti tokiomis „žvaigždžių dulkėmis“. Tačiau, kaip ir mes, jis neišvengiamai šliaužia vis arčiau mirties link.