Vasario mėnesį kartu su naujausiu NASA marsaeigiu „Perseverance“ Raudonojoje planetoje nusileido ir sraigtasparnis „Ingenuity“. Balandį ir gegužę jis atliko penkis bandomuosius skrydžius – tiek ir buvo suplanuota.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Paaiškėjus, kad sparnų keliamoji galia pakankama ir skraidyti plonoje Marso atmosferoje įmanoma, „Ingenuity“ komanda nusprendė panaudoti jį kitiems darbams – žvalgyti „Perseverance“ trajektoriją ir ieškoti geriausio kelio iki numatytų taikinių.
Sudaryti judėjimo planus marsaeigiams tikrai nelengva, ir nors NASA turi daug patirties, tai visada yra daugybės žmonių darbo reikalaujanti užduotis. Orbitinėmis nuotraukomis naudotis negalima – jų raiška neleidžia įžiūrėti mažesnių nei metro dydžio objektų, tuo tarpu marsaeigį sustabdyti gali ir gerokai mažesnė kliūtis.
Taigi iki šiol kiekvieno marsaeigio kelionė buvo planuojama naudojantis jo paties darytomis nuotraukomis. Bet žiūrint iš vieno taško sunku susidaryti įspūdį apie realų kliūčių išsidėstymą, tad kelio paieškos trukdavo ilgai. Tuo tarpu „Ingenuity“ leidžia greitai padaryti daug nuotraukų iš įvairių pusių, žvelgiant iš aukštai.
Kai kuriose „Ingenuity“ nuotraukose matomi vaizdai, kurių „Perseverance“ net nepamatys – nelygaus arba netvirto paviršiaus zonos, per kurias važiuoti atrodo pernelyg pavojinga. Būtent toks ir yra ilgalaikis sraigtasparnių naudojimo Marse tikslas ir planas: suteikti misijoms papildomą požiūrio tašką, galimybę pažvelgti į vietas, prie kurių neįmanoma privažiuoti, ir taip praturtinti žinias, gaunamas iš orbitinių bei paviršinių zondų.