Elektromobilių skeptikai labai dažnai lyg mantrą kartoja idėją, jog elektra varomos transporto priemonės yra taršesnės už varomas benzinu ar dyzelinu. Neva nors jos į aplinką neišmeta pavojingų dujų, jų baterijų gamyba kenksminga aplinkai, o didžioji dalis įkrovimui skirtos elektros pagaminama deginant iškastinį kurą. Deja, nuo šiol tai oficialiai galima vadinti mitu – mokslininkai šį teiginį pagaliau paneigė.
Tarptautinė švaraus transporto taryba (ICCT) paskelbė tyrimą, kuriame lyginama keleivinių automobilių su vidaus degimo varikliais ir elektromobilių tarša šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis per visą jų gyvavimo laikotarpį.
Mokslininkai atsižvelgė į visą šių skirtingų transporto priemonių tipų egzistavimo ciklą – pradedant baterijoms skirtų medžiagų iškasimu, automobilių gamyba ir baigiant eksploatacija skirtingose rinkose. Tai padėjo suskaičiuoti vidutinę emisiją per visą transporto priemonės gyvavimo laikotarpį.
Gauti duomenys leido konstatuoti, jog suminė tikrųjų elektromobilių (BEV)emisija yra mažesnė nei vidaus degimo variklį turinčių automobilių (ICEV) visose tirtose rinkose – Europoje, JAV, Kinijoje ir Indijoje.
Tyrėjai rezultatus pakomentavo taip: „Rezultatai rodo, jog net ir vertinant šiandien registruojamus automobilius, elektromobiliai per visą gyvavimo laikotarpį sukuria mažiausią šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Kaip rodo žemiau pateiktas grafikas, šiandien užregistruoto vidutinio dydžio elektromobilio emisijos per visą egzistencijos ciklą jau yra mažesnės nei panašaus skystu kuru varomo automobilio nuo 66 iki 69% Europoje, 60–68% JAV, 37–45% Kinijoje ir 19–34% Indijoje. Be to, kadangi vis daugiau elektros energijos pagaminama į aplinką neišskiriant anglies junginių, gyvavimo ciklo emisijų praraja tarp elektromobilių ir automobilių su vidaus degimo varikliais pastebimai sumažės, vertinant vidutinio dydžio automobilius, užregistruotus 2030 metais.“
Kitaip tariant, remiantis mokslininkų išvadomis, per visą gyvavimo ciklą Europoje elektromobilis sukuria vos trečdalį tradicinio automobilio šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos. Maža to, vis daugiau elektros gaminant iš atsinaujinančių šaltinių, svarstyklės elektromobilio naudai nusvirs dar labiau.
Šis tyrimas pagaliau pagrindžia įsitikinimą, jog persėdimas iš tradicinių automobilių į elektrinius prisideda prie klimato kaitos stabdymo ir yra naudingas aplinkai. Deja, skirtumas pastebimai priklauso ir nuo rinkos – didžiosiose Azijos valstybėse būtina didinti elektros gamybos ekologiškumą, kad vairuoti elektromobilį būtų dar labiau aplinkai draugiškas sprendimas.