Po keleto metų žmonės vėl nusileis Mėnulyje, greičiausiai bent keleto savaičių, o gal ir mėnesių, trukmės misijoms. Jų metu reikės dirbti ne tik kelių žingsnių atstumu nuo nusileidimo modulio, bet ir važinėti po apylinkes. Artimiausiu metu NASA turėtų apsispręsti, kokius mėnuleigius naudos astronautai.
„Lockheed Martin“ nuotr.
Aerokosminių technologijų kompanija „Lockheed Martin“ ir automobilių gigantas „General Motors“ pristatė savaieigio mėnuleigio koncepciją.
Mėnuleigyje būtų įdiegtos kelios svarbios naujovės, šiuo metu plintančios automobilių pramonėje: pilnai elektrinis variklis ir autonominio judėjimo sistemos.
Elektrinis variklis turi pranašumą prieš vidaus degimo variklį, nes jam nereikia atskirai gabenamo kuro. Jį galima pakrauti Saulės baterijomis, įrengtomis ant paties mėnuleigio arba ant tyrimų stoties.
Autonominio judėjimo sistema leistų siųsti mėnuleigį į apylinkių žvalgybos misijas be žmonių. Tai gerokai pagreitintų nusileidimo vietos išžvalgymą ir padėtų atsakingiems misijos asmenims apsispręsti, kurios vietovės vertos detalesnių tyrimų.
Žinoma, savaeigė sistema yra ir rizikinga, nes mėnuleigiui sugedus, būtų sudėtinga jį pargabenti į bazę. Visgi abi kompanijos tikisi, kad NASAi rizika pasirodys priimtina ir jų pasiūlymas taps „Artemis“ programos dalimi.