Išmanieji telefonai bei daugybė kitos elektronikos turi vieną didelę problemą, kuri ramybės neduoda daugeliui mūsų. Tai – įrenginių baterijos. Ir nors įkrovimo galimybės tampa vis spartesnės, tačiau nuo to kenčia akumuliatorių ilgaamžiškumas ir taip iš esmės ši problema tęsiasi jau maždaug 40 metų. Tačiau panašu, kad taip gali būti jau nebeilgai.
Daugiau nei 40 metų egzistuojanti problema gali būti išspręsta, o tai kardinaliai pakeistų ne tik išmaniųjų telefonų, bet ir elektrinių automobilių rinkas. Naujausi tyrimai rodo, kad ličio metalo baterijos gali pasiūlyti tai, ko mes negalime gauti su ličio jonų akumuliatoriais, kurie naudojami daugelyje elektronikos prietaisų.
Harvardo universiteto inžinerijos ir taikomųjų mokslų (trump. SEAS) komanda atliko tyrimą, kurio metu paaiškėjo, kad naujosios baterijos galėtų būti įkrautas ir iškrautos bent 10 tūkst. kartų, o tai ženkliai prailgintų elektrinių automobilių tarnavimo laiką. Teigiama, kad ličio metalo baterijos leistų ne tik nuvažiuoti didesnius atstumus, bet tuo pačiu atsirastų galimybė gerokai sumažinti ir įkrovimo laiką.
„Ličio metalo baterijos, dėl savo didelės talpos ir energijos tankio, yra prilyginamos „Šventajam Graliui“. Kaip bebūtų, iki šiol šie akumuliatoriai nepasižymėdavo dideliu stabilumu. Nagrinėjant jų termodinamiką, mes galime išnaudoti įspūdingą jų našumą ir gausias galimybes“, – teigė SEAS docentas Xin Li.
Trečiadienį žurnale „Nature“ pasirodęs šio tyrimo aprašymas atskleidžia, jog daugiasluoksnis dizainas gali suteikti galimybę išspręsti baterijų degradacijos problemą, o tuo pačiu jis suteiktų galimybę ir ličio metalų baterijoms pačioms atsistatyti. Manoma, kad tokio tipo dizainą būtų galima panaudoti ir komercinėje pramonėje, kas turėtų padėti patenkinti ir vis didėjančius elektrinių transporto priemonių poreikius.
Teigiama, kad ličio metalo baterijos gali tapti konkurencingomis komercinėje rinkoje, o daugiasluoksnis jų dizainas turėtų leisti pasiekti didesnį universalumą bei tuo pačiu jis galėtų būti suderintas su akumuliatorių pramonės gamybos procedūromis. Tiesa, pažymima ir tai, jog šiuo metu vis dar yra nemažai iššūkių, kuriuos reikės įveikti, norint, kad tokios baterijos būtų plačiai naudojamos.