Gerai. Šiam „oro plazmos“ varikliui dar reikėtų ir elektros, bet vis tiek – jokio iškastinio kuro, o trauka, kaip įprasto reaktyvinio variklio.
Remiantis tik ką „AIP Advances“ moksliniame žurnale paskelbtais tyrimų rezultatais, mokslininkų sukurtas prietaisas suspaudžia orą ir jį įjonizuoja pasitelkęs mikrobangas. Taip sukuriama „oro plazma“, kuri ir tampa varomąja jėga.
Kalbant paprastai, lėktuvai naudotų tik elektrą, o aplinkui esantis oras būtų tas kuras, kuris juos gintų į priekį.
Prototipo schema ir plazmos kiekis, esant skirtingoms mikrobangų galioms
© Jau Tang ir Jun Li
Skamba labai įspūdingai. Visgi, tai kol kas yra tik konceptas ir iki realaus variklio prototipo dar teks nueiti ilgą kelią.
Iš kitos pusės, pagamintas prototipas laboratorinėmis sąlygomis pasirodė labai gerai. Mokslininkai tvirtina, kad „oro plazmos“ variklis pademonstravo tokią pačią trauką, kaip ir įprastas reaktyvinis variklis.
„Mūsų tyrimų rezultatai parodė, kad toks reaktyvinis variklis, kurio pagrindą sudaro oro plazma, gali būti potencialiai perspektyvi alternatyva įprastam iškastiniu kuru varomam reaktyviniam varikliui“, – teigia tyrimo vadovas Jau Tang’as.
Kelionės lėktuvais kasmet prie neigiamų klimato pokyčių prisideda vis labiau. Nors lėktuvai po truputi tampa švaresni, tačiau didėjantis kelionių kiekis didina ir lėktuvų išmetamų teršalų kiekius. Tad toks variklis galėtų išspręsti daugybę aplinkosauginių problemų.
„Mus motyvuoja sukurti tokį variklį noras prisidėti prie globalinių šiltėjimo problemų sprendimo. Žmonės naudoja iškastinį kurą, vidaus degimo variklį turinčias mašinas, tokias kaip automobiliai ir lėktuvai. Mūsų varikliui nereikia iškastinio kuro, tad ir nėra anglies dioksido, sukeliančio globalinį atšilimą, išmetimų“, – tvirtina Tang’as.
Plačiau su tyrimų rezultatais galite susipažinti „AIP Advances“ moksliniame žurnale.
O čia vaizdo įrašas, kuriame galite matyti „oro plazma“ varomo variklio prototipo testavimą: