Daugelis mano, kad naujosios kartos kieto būvio baterijos yra būtent tai, kas pakeis ličio jonų baterijas. Bet iki šiol buvo susiduriama su didžiausia problema – niekas naujųjų baterijų negamino masiškai. Ką gi, skelbiama, kad Kinija imasi lyderės vaidmens.
Apie kieto būvio baterijas ir jų atėjimą į rinką turbūt daugiausiai kalba Henrikas Fiskeris, kuris teigė, kad pradės jas gaminti per ateinančius keletą mėnesių. Vėliau prie jo kiek netikėtai prisijungė ir „Volkswagen“, kurie planuoja Europoje statyti milžinišką kieto būvio baterijų gamyklą.
Visgi reikia pripažinti, kad tai kol kas tėra kalbos, o veiksmų imasi Kinijos kompanija, kuri skelbia, kad jau pradėjo veikti pirmoji tokių baterijų gamybos linija.
„Qing Tao Energy Development Co“ – vieno geriausiai vertinamų Kinijos aukštųjų technologijų Tsinghua universiteto startuolis – paskelbė, kad įdiegė pirmąją kieto būvio baterijų gamybos liniją šalyje.
Kompanijos vadovas Nanas Cewenas teigia, jog į šį kieto būvio baterijų gamybos linijos projektą jie investavo 144 milijonus JAV dolerių. Gamybos linijos, esančios Kunshano mieste, Rytų Kinijoje, metinės gamybos apimtys siekia 100 MWh, o iki 2020-ųjų metų jos padidės iki 700 MWh.
Šiuo metu jie skelbia, kad pagamintos baterijos pirmiausiai bus skirtos „specialiai įrangai ir aukščiausios klasės skaitmeniniams produktams“, tačiau Nanas teigia, kad jie jau kalbasi su „daugeliu didžiųjų automobilių gamintojų“ apie galimybes naudoti jų gaminamas kieto būvio baterijas elektromobiliuose.
Nanas teigia, kad jie pasiekė, jog baterijų energijos tankis yra „didesnis nei 400 Wh/kg“, o tai yra iš ties geri rodikliai, nes naujausios kartos ličio jonų baterijų energijos tankis siekia apie 250–300 Wh/kg.
Kai skelbiama apie „baterijų proveržį“ visada dėl to kyla daug abejonių, bet kai visą tai pereina į masinę gamybą – abejonių dėl tokių žinių lieka labai mažai.