Visai neseniai mokslininkai informavo, kad sukūrė naujuosius superkondensatorius, kurie gali sukelti žemės drebėjimą energetikoje. Jie skelbė, kad elektromobilį įkrauti užtruks vos 10 minučių. Panašu, kad tai neliks tik kalbomis. „Rolls-Royce“ pasirašė su „Superdielectrics“ bendradarbiavimo sutartį ir ruošiasi šią technologiją komercializuoti.
Mokslininkų kiek ankščiau paskelbta informacija apie jų atradimą sukėlė didelį visuomenės ir tuo pačiu potencialių investuotojų dėmesį.
„Rolls-Royce“ nori sujungti savo medžiagų mokslo ir dešimtmečius trunkančią inžinerijos srities patirtį su „Superdielectrics“ išrastais naujausiais hidrofiliniais (vandenį pritraukiančiais aut. past.) polimerais. „Superdielectrics“ komandą sudaro tyrėjai iš Bristolio ir Surėjaus universitetų.
„Mes manome, kad auganti eletrifikacija ateityje vaidins itin svarbų vaidmenį daugelyje rinkų, kuriose mes dirbame. Todėl yra itin svarbu bendradarbiauti su naujais partneriais, kurie gali sukurti visiškai naujas technologijas. Jos leistų sutaupyti energijos ir užtikrintų, kad „Rolls-Royce“ užimtų lyderės poziciją“, – spaudos pranešime teigė dr. Dave‘as Smithas, kuris yra „Rolls-Royce Central Technology“ direktorius.
„Superdielectrics“ tyrėjai sukūrė medžiagas, kurios yra beveik identiškos toms, kurios yra naudojamos gaminant kontaktinius lęšius. Tačiau pasirodė, kad šis polimeras yra žymiai naudingesnis energetikos sektoriuje – jis padidina elektros energijos saugojimą kondensatoriuose. Sukurdama elektrostatinius laukus, „Superdielectrics“ baterija sukaupia daugiau elektros energijos.
Naujausi mokslininkų tyrimai parodė, kad šis kondensatorius, lyginant su kitais rinkoje esančiais, gali būti nuo 1 000 iki 10 000 kartų efektyvesnis. „Superdielectrics“ superkondensatorius galės būti greitai įkraunamas ir, išvysčius šią technologiją, beliks pamiršti įprastas ličio jonų baterijas. Dėl šio išradimo elektrinės transporto priemonės ir bet koks kitas prietaisas turintis akumuliatorių, kad ir išmanus telefonas ar kompiuteris, galės būti žymiai greičiau įkraunamas. Manoma, kad įkrovimo proceso laikas nuo dabar esančio 1,5 valandos ir daugiau, sutrumpėtų iki keletos minučių. Pats įkrovimo procesas nesukeltų jokio pavojaus, nenukentėtų nuvažiuojamas atstumas ir akumuliatoriaus darbo našumas.
Žinoma, pačios susitarimo sąlygos tarp „Rolls-Royce“ ir „Superdielectrics“ lieka paslaptyje. Tačiau turint galvoje, kad „Rolls-Royce“ klientai yra nuo oro linijų ir karinės pramonės iki jūrų laivynų ir branduolinės pramonės sektorių, o iš 50 000 darbuotojų 16 500 yra inžinieriai, kompanija ras ne tik žmogiškųjų resursų, kurie gebės kokybiškai prisidėti prie superkondensatorių technologijos vystymo, bet ir turės užtektinai klientų, kurie tikrai norės įsigyti naują produktą.
Jau nekalbant apie finansines „Rolls-Royce“ galimybes: vien per 2017 metus šios kompanijos pajamos sudarė daugiau kaip 17 mlrd. eurų, o ateities užsakymai siekia beveik 90 mlrd. eurų. Vien tik investicijos į mokslinius tyrimus per 2017 metus sudarė 1,6 mlrd. eurų. Tad akivaizdu, jog šios technologijos vystymui „Superdielectrics“ gaus rimtą finansinę injekciją.