Tyrėjai įrodė, kad virtualios realybės (VR) žaidimai gali padėti po infarkto atsigaunantiems pacientams treniruotis ir lavinti motorinius sugebėjimus, rašo sciencedaily.com.
„Dažnai neįmanoma atstatyti žalos, kurią žmogaus kūnui padaro infarktas. Ypač kai kalbame apie pažeistas smegenų ląsteles. Tačiau tikrai galime išmokyti pacientus atlikti tam tikras užduotis ir tapti labiau savarankiškais“, – tikina Johno Hopkinso universiteto tyrėjas Pablo Celnikas.
Smegenys pažeidžiamos, kai į jas nebepatenka kraujas. Priklausomai nuo infarkto stiprumo, pacientai dažnai yra visai arba dalinai paralyžiuojami. Reabilitacijos specialistai apskaičiuoja padarytą žalą, pateikia pacientams rekomendacijas.
Atliktame tyrime dalyvavo 10 pacientų, kuriems infarkto padaryta žala buvo apibūdinama kaip „vidutinė arba nestipri“, ir 10 pacientų, kuriems žala buvo „vidutinė arba stipri“. Tyrėjai taip pat turėjo 10 savanorių, neturinčių jokių judėjimo negalių, jie priklausė kontrolinei grupei.
Savanoriai buvo apmokomi, naudojant paprastą VR žaidimą ir primityvią robotinę ranką. Tie, kuriems užduotis atlikti sekėsi sunkiai, buvo apmokyti treniruoti papildomus raumenis, kad būtų pagerintas jų judėjimas.
Tyrimo rezultatai parodė, kad visų dalyvavusių gebėjimai gerokai pasitaisė: užduotis jie galėjo atlikti greičiau ir tiksliau. Tiesa, mokslininkai pastebėjo, kad mažiausias progresas užfiksuotas tiems pacientams, kuriems infarktas buvo padaręs didžiausią žalą.
„Geros naujienos yra tos, kad netgi sunkiausiems pacientams progresas, kad ir nedidelis, užfiksuotas buvo. Nors smegenims padarytos žalos atstatyti kol kas neįmanoma, pacientai tikrai gali tapti savarankiškesni“, – priduria P. Celnikas.
Tyrimas publikuotas žurnale „Neurorehabilitation and Neural Repair“.