Socialinis spaudimas didina konkurenciją, formuoja žmogaus elgesį. Mokslininkai nustatė, kad spaudimas veikia net tada, jeigu jį žmogui sukelia robotas.
Varžovo sukeliamas spaudimas yra jau seniai patvirtinta motyvacinė priemonė. Pavyzdžiui, jeigu draugui ar kolegai pasiseka atliekant tam tikrus dalykus, žmogus dažnai ima varžytis, t. y. labiau stengtis, kad ir jam pavyktų tai padaryti.
Niujorko universiteto mokslininkai nustatė, kad virtuali kompiuterinė simuliacija žmones veikia taip pat, tarsi jie konkuruotų su tikru žmogumi, rašo sciencedaily.com.
Tyrimui buvo sukurtas matematinis modelis, kuris kartu su žmogumi turėjo atlikti užduotis ar skaičiavimus. Su modeliu dirbo įvairūs žmonės savanoriai, tarp jų – ir patys mokslininkai.
Tyrimo metu žmonės turėjo analizuoti dronų padarytas nuotraukas ir atskirti įvairius objektus – žmones, tam tikras šiukšles, gyvūnus ir pan. Nuotraukos yra projekto „Brooklyn Atlantis“ dalis, kurio metu tam tikrose miesto dalyse nustatomas vandens telkinių užterštumas, temperatūra ir kiti parametrai.
Remdamiesi tam tikrais reikalavimais, dronų surinktą medžiagą analizuoja savanoriai. Kadangi projektas pastaruoju metu buvo prislopęs, nes jame dalyvauja mažai žmonių, mokslininkai nusprendė pažiūrėti, ar virtualios simuliacijos, kuri taip pat analizuoja medžiagą, įtraukimas į veiklą, paskatins žmones aktyviau dalyvauti.
Eksperimente dalyvavo 120 žmonių, kurie buvo suskirstyti į tris grupes. Viena dirbo be virtualaus „varžovo“, kitos dvi – su algoritmais, kurie arba geriau atlikdavo užduotis, arba – blogiau.
Nustatyta, kad grupės, kurios dirba su virtualiu modeliu, dirbo aktyviau ir padarė daug daugiau negu grupė, kur žmonės dirbo pavieniui.
Mokslininkai tikisi, kad tyrimo rezultatai padės ateityje sukurti daugiau priemonių, kurios skatintų žmones savanoriauti įvairiuose projektuose.